Livet

Något som inte är glamouröst någonstans! 

Jag behöver vinterskor. De kängor jag har är inte fodrade, och jag får inte plats med raggisar i dom. 
Jag behöver en regnjacka pga smidigare än paraply för min del, som låter kollektivt flera gånger i veckan. 
Jag behöver basic saker till hemmet. 
Förhoppningsvis klarar jag denna månaden vad gäller mat. Likaså till katterna. 
Låna pengar till allt som behövs är inte att tänka på. Hur ska jag kunna betala tillbaka liksom? 
Sen får jag ändå inte ta emot swish i och med hjälp från soc. Som dessutom inte gav bistånd för busskort på 720kr pga hårdare regler. 

Den som satte gränsen för existensminimum har antagligen aldrig behövt leva på den lilla summan någonsin! 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0