Livet

Något jag hatar med livet är pengar. Det skapar bara ångest! Jag önskar jag hade mer av den varan. Pengar alltså, inte ångest. Jag har länge funderat på att skaffa katt igen. Jag älskar katter och hade gärna skaffat mig ett helt harem! Tanken är att jag ska skaffa en vuxen katt. Helst 2st, så dom har varann. Plus att ju fler desto bättre! Så, jag gick in på djurens vänners hemsida och hittade två katter. Ironiskt nog svarta. En mor och dotter. Så himla söta! Men! Djur kostar pengar. Att köpa katt från djurens vänner kostar 1000kr för en, eller 1800kr för två. Det är inte mycket pengar med tanke på att de är avmaskade, vaccinerade, chipade och kastrerade. Men jag har inte 1800kr bara så där. 
Så, som Lotta sa "spara, spara, spara". Vilket är svårt när man är impulsiv. Men, vill jag ha katt får jag nog sätta manken till. Prioritera om. Inte prioritera att dricka vin så ofta och lägga dom 200kr på att skaffa katt. För jag saknar verkligen en pälsboll! 
Har alltid haft djur. Jag minns inte hur liten jag var, men mitt första egna djur var en hamster. Han hette Pelle. Efter det har det blivit lite av varje. Syster har i princip alltid haft hund. Så det har alltid funnits djur i min närhet. Så, så här länge har jag aldrig gått utan att ha ett djur. Blir alltid lika lyrisk av att få gosa med Lottas pälsbollar liksom. 
Jag behöver en katt, helt enkelt. Eller ja, två. Hehe! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0