Empati?

Oh no, det är något jag saknar. Och det är rätt skönt. 
Det är sådant himla liv i media om denna treåring som flöt upp död på en strand. Ja de har ju lyckats med något, då jag skriver om det. Men jag ser det inte som en big deal... Folk dör överallt, dag ut och dag in. Jag skickar hellre in pengar till Cancerfonden tex. än flyktingarna. De sitter säkert i en hemsk situation. Men orka bry sig? Vem får inte kämpa sig fram i vardagen? Jag jämför inte, jag försöker bara förklara hur jag fungerar. 
Nej jag ger inga pengar till tiggarna heller. Varför? Jag har inga pengar. Jag har 30kr att leva för resten av månaden. 30 kr! Så det är väl tur att jag har halsfluss och inte kan äta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0