Ajaj

Slog mig att om 1 1/2mån går sjukskrivningen ut. Men eftersom min sköterska på psykiatrin är orolig för mig, och därmed träffar mig en gång i veckan, vetetusan hur det blir i april. Trodde aldrig att jag skulle vara sjuk såhär länge. Och jag har lite problem med att inse att jag är sjuk. Jag behöver Linn som leker Bam-bam och slår mig hårt i huvudet. 
Jag blir mest fucked up och paranoid tror jag. Knäpp. Märkligt hur en reagerar ibland... Meeeeen, så misstänker de en personlighetsstörning också. 
"Jag är inte schizofren längre, vi är friska nu". Något åt det hållet. 

Kommentarer
Postat av: Linn

MEN HUR KAN SJUKSKRIVNINGEN GÅ UT NÄR DE INTE ENS BÖRJAT HJÄLPA DIG ÄN!?! Jag blir så jävla förbannad!

Flertalet faktorer i ditt liv gjorde att din kropp helt enkelt inte orkade mer för, vad är det nu, typ ett och ett halvt år sen? Du inbillar dig inte, du mår faktiskt dåligt och det är okej eftersom det inte är ett smack konstigt.

Läste på ett forum om någon som pluggat järnet till typ civilinjengör och sen börjat jobba intensivt direkt och till slut blev han tröttare och tröttare och arbetet gick långsammare och långsammare och han fattade inte vad som hände - han hade ju kunnat hålla ett jättehögt tempo hela livet. Men det är precis så det blir - hjärnan och kroppen orkar inte hur mycket psykisk och fysisk press och stress som helst.

Att återhämta sig från ett utmattningssyndrom/depression/utbrändhet tar lång tid och kräver rätt hjälp eller åtminstone stöd. Jag vet inte om dina vårdkontakter har fått för sig att det av någon anledning ska gå över av sig självt om de bara väntar tillräckligt länge i ditt fall, men du BEHÖVER PRATA MED EN PSYKOLOG ELLER KURATOR. NYSS!

2015-03-04 @ 19:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0