Ond cirkel

I mitt tillstånd så är det bra att komma ut. Men går jag ut så blir det inte bra. Alltså stannar jag hemma. För i soffan är det bra. Man slipper dom där inre demonerna och stressen som blir bland folk. Detta är inget som uppskattas av pcv. Och jag vet att det är bra att komma ut. Men det är så sjukt jobbigt! 
Det gick bra på mötet i söndags. Men mycket var för att jag satt mellan två fina damer. Jag behövde inte bry mig om resten egentligen. 

Den 22 nov är det julbord med jobbet. Till en början hade jag tänkt att gå. Men efter lite fundering, lite för och nackdelar, bestämde jag mig till slut för att inte gå. Jag vill inte komma till en restaurang med hundratals människor, där jag inte känner en enda, och inte får ha något stöd med mig. Plus att anmälan är bindande och kan endast brytas vid sjukdom. Okej? 
Så jag satsar på julmys med arbetsgruppen istället framöver. Julbord med klubben, där jag redan känner 90% och kan hålla mig till de fina damerna. 
På så vis slipper jag onödig stress och ångest. För det slutar aldrig bra. 

Idag ska jag åka till syster och hälsa på. Har inte varit utanför dörren sen i söndags. Och detta är en lagom utflykt för mitt stackars huvud. Ska bara bli kvitt huvudvärken som hängt kvar sen igår. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0