Hm.

När man minst anar, så brister det. 
Som igår. Mådde helt okej under morgonen. Målade naglarna, som tidigare nämnt. Det var pillit, men kul! Sen bläddrade jag i en av alla tidningar jag fått av mamman. Sen, från ingenstans, fick jag så ont i magen. Ungefär som halsbränna känns i halsen, fast i magen. Och som om organen krampar ihop till en boll. Så man gör allt man kan för att sträcka på sig. Andas ordentligt. Osv osv. Jag pillade i mig i macka i hopp om att det skulle hjälpa. Tog en tablett som brukar hjälpa. Tyvärr så var både fågel och hund jättejobbiga, så det blev ett smärre stressmoment att få ordning på det hela. Låg i soffan med hörselkåpor och storlipade av smärta och utmattning. Eller stress kanske det var? En timma senare kom mr hem. Lugnade både djuren och mig. Sov en stund. Lämnade mig sedan ensam med djuren hela kvällen. En hundgård hade varit kanon så man kunde slängt ut åbäket där när det är som värst. Tyvärr är det väl bara att härda ut att fåglen skriker som han gör... Nej, jag hymlar inte med detta inför mannen. Däremot tycker jag inte att jag ska behöva fly fältet för att få lugn och ro, som jag gjorde i måndags kväll. 
Ljudisolerad fågelbur, samt en hundgård. Det hade vart något! Och så min soffa då. 
Skulle vara kul om man kunde bygga massa bokhyllor runt min soffa, som ett eget rum, så slipper jag både tvn och oväntat besök. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0