Faaaaakk!

Jag är snäll mot de som förtjänar det. Så idag skulle jag göra bästa Ballex på morgonen, samt förmiddag innan hennes jobb. 
Kommer ut och möts av en vit bil. Jaja. Jag drar igång den och full fräs på fläkten. Börjar lasta ur sommardäcken. För tack och lov hade jag köpt ett par veckan innan och lyckats byta dom i söndags. Så dubbdäcken var på plats. Så när jag sitter i bilen, som börjat få lite värme, när jag själv inte har det, så säger det SMACK! Och ena torkarbladet går sönder. Går ur och lyckas få dit det igen. Börjar backa ut får parkeringen. SMACK! Så släpper den igen. Så jag tar mig ut. Ser att en plastbit släppt. Går in i Boden och hittar ett snöre och kör lite fulmeck och knyterfast torkarbladet. Det funkar! Men... På 195an i 100blås så släpper snöret och en metalbit lyckas repa rutan. Kör av vid bankeryd och gör om allt. Och den håller ett tag. Men pga köer igenom stan blir jag tvungen att använda torkarna ett par gånger. Vilket resulterar i lite mer repor... Kommer fram till Ballex. Lagom blöt. Less. Kall. Får go-kaffe. Snor lite buntband och har nu spänt fast torkarbladet! Men! Det andra bladet har fått sig en smäll och är helt böjd, och började vobbla på vägen till destination A. Så blir en färd till biltema för nya torkarblad och antagligen en ny framruta framöver. 
Jäij. 
Jag hatar snön. Jag orkar inte! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0