Ljuva söndag

Som bekant fick jag en matbakarmaskinmakapär av mamma förra veckan. Tror det var förra veckan. Hur som, så stod den mest still. Men i veckan plockade jag upp den. Tittade lite på den. Och gick och satte mig i soffan. Jag hade ju iaf plockat fram den! Senare samma dag, eller om det var dagen efter, så gjorde jag frallor! Och jag misslyckades inte! Dom var riktigt goda. 
Igår gjorde jag paj. Med kycklingfärs, majs, paprika och lök. Också god! Helt otroligt. Det blev en del färs över, så mannen föreslog att vi kunde äta upp det med pitabröd. Så idag har jag gjort pitabröd. Dom blev väldigt små. Men va gör det? Jag har ju gjort bröd! Kanske skulle försöka det där med bullar också? Har 50g jäst kvar att roa mig med. Hoho. Roligt! Och så skönt att kunna göra när man vill och inte för att man ska! Eller måste! 




Kommentarer
Postat av: Linn

Kul! Gott!

2014-02-06 @ 18:23:38
URL: http://pixie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0