Viktnedgång

Nej, jag ska inte gå ner i vikt. Jag är fab som jag är. Jag trivs med mig själv och jag vet att jag är snygg. Så är det bara.
Ja, man är snygg trots att man är tjock. För man blir inte automatiskt ful för att man väger över 60kg.
Vem har sagt det? Jag är så förbannat trött på den här vikthetsen.
Och folk som lägger ut före och efterbilder och samtidigt skriver "Snart nere på målvikt" jaha, so?
Som sedan menar på att ni inte lägger ut för att få bekräftelse - men lägger ut och blir helt lyrisk över att få dessa "Åh vad fin du är" - kommentarerna. Var hon/han inte fin innan då alltså?
Och, det är klart att ni lägger ut bilderna för att få bekräftelse. För ni vet väl att man inte behöver lägga ut bilder i cyperspace för att kunna se dom?
 
Jag blir väldigt provocerad av att folk skriver/säger "Nu ska jag banta så jag blir snygg". Om du inte är snygg innan du går ner i vikt kan jag lova dig att du inte blir snygg efter att du gått ner i vikt, om du är så dum och tror att det sitter i fettet. Nej, jag anser inte att folk är fula. Jag vill försöka få folk att förstå att man blir inte ful om man är tjock. Man är inte ful om man är tjock. Och man blir inte helt plötsligt snygg om man är smal. Alla kroppar är bra och fina på sitt sätt och det är inte kroppen som skapar om en person är fin. Någon som hört talas om personlighet?
 
Igår var det jagvetintehurmånga som hade lagt ut bilder/inlägg på instagram och facebook om viktnedgång och hur hurrade dom blir osv. Så jag hade god lust att skapa en status "+10kg denna veckan - så jävla snygg". Vem pyntade detta uttryck om smal + snygg = bra?
 
Den bästa av alla sorters komplimanger är nog den där som gjort en GBP och får så sjuuukt mycket beröm. "Bra jobbat! Bra kämpat! Heja dig!". Grattis. Du la dig under kniven och fick en tjockisoperation för våra skattepengar utan att lyfta ett finger och kan aldrig mer njuta av en god måltid.
 
Jag försöker inte förespråka att man Inte ska träna för ett hälsosammare liv, absolut inte. Jag tycker bara inte om när det blir sådant fokus på snygg och ful för att man just tränar och råka gå ner i vikt.
 
Värsta kommentaren jag fick någonsin var vid en diskussion om mitt gåband... Personen i fråga tyckte det var en onödig investering (fick det i present så win win), och tyckte att det är bättre att gå ut och gå istället. Fine, det kanske är billigare. Men jag hatar att gå ut och gå. Men, i samma veva sa personen "Så kanske du går ner lite i vikt också" URSÄKTA MIG ATT MITT FETT RETAR DIG SÅ!!!
Efter detta har jag blivit mer och mer anti viktnedgång. Jag är inte ohälsosam. Jag har varit på hälsokontroll. Jag är inte dödligt fet. Jag mår inte dåligt och jag har goda värden, på det som kollades. Jag promenerar 40min, Varje dag. Ibland två gånger om dagen. Så fuck you skinny bitch som hatar fett.
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Det där är ju bara en fråga om personligt smak och tycke. Jag skulle inte tycka att jag själv var särskilt snygg om jag vägde 15 kg mer, då är det väl helt rätt av mina kompisar att peppa mig att kämpa för en vikt jag trivs med?

Däremot tycker jag ju absolut inte att alla andra som bär på 15 kg övervikt automatiskt blir fula. JAG trivs inte med att vara överviktig, men jag skiter väl i om någon annan gillar det (så länge det inte är så illa att kroppen faktiskt far illa av det, men det är en annan femma).

Du tar andras viktproblem lite för personligt. Vill de vara smala, låt dem kämpa för det då. Se det som en strävan efter ett personligt mål snarare än en viktfråga. Men så fort någon trampar dig personligen på tårna, ska du givetvis säga ifrån.

2013-03-18 @ 15:57:13
URL: http://pixie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0