Onsdag

Jag har nog ett rätt eget vis att räkna ner till helgen. Jag räknar inte dagarna. För dagarna blir så sjukt långa när man får upp mitt i natten. Jag räknar det tråkigaste - promenaderna. Dom där sega 30-40min som ska stampas varje morgon. Så idag har jag 2 promenader kvar till helg. Och sammanlagt 5 till min långledighet. Själva arbetsdagarna flyter på bra och jag har min rutin och jag är på nästan exakt samma ställe vid samma tid varje dag. Det kan diffa med en kvart ibland. Men annars så flyter det på som det ska. Jag hälsar alltid på första personalen kl 6,45 när hon kommer och jag är på exakt samma ställe i korridoren. Sen vad jag gör där vid kan skilja. och hon är van vid det också. Sjukt tråkigt när man läser egentligen. Samma visa dag ut och dag in. Men det är skönt. För då slipper jag tänka. Och tänka är bara jobbigt. Så. 2+3 promenader. Sen ska jag njuta utav bara sjutton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0