Lördag

Jag hatar verkligen hösten och vintern... Allt är blött. Det är grått och allmänt tråkigt... Inte konstigt att man vill gå i ide eller råkar blir höstdeppig eller nått. Tröttare och bittrare.
Åkte sladd på alla löven i svackan ner till huset - med en cykel i näven. Hysteriskt... Tur jag inte satt på cyklen.

I november kommer jag få dubbla löner. Jag går på som månadsanställd i november och december. Vilket då innebär att jag får lön i november för november osv. Men jag får även lön för det jag jobbat oktober när jag går som timanställd. Vilket innebär dubbla löner. Det i sin tur blir att jag inte får lön i januari - om jag inte är månadsanställd då. Vilket jag tvivlar på att jag blir! Så det innebär att jag måste försöka lägga undan pengar till januari. Jag är Skitkass på sånt.
Men jag hoppas att jag får jobba lite vid jul och nyår när det är röda dagar - uppe på sjukan då. Så man får ta del av det här saftiga ob't. Alltså... Jag skäms inte ett dugg för att säga det, men 100spänn extra i timmen är fan asnice! Ringa till en av alla chefer och erbjuda mig jobba då. Om jag får vill säga. Vet inte hur det funkar om man går som månadsanställd. Fan vad bra det låter. Månadsanställd. Istället för timanställd.

Har iaf avverkat första veckan på vårdcentralen. Så jäkla gött att vara där! Och dom blir så glada av att se en! Sen att det tar 40min att gå dit känns rätt jobbigt ibland. Men hey, jag slipper sitta på en buss en timma om dagen. Däremot blev det extra jobbigt denna veckan då mannen åkte in till akuten i måndagskväll. Vilket innebär ingen sömn för mig, förrän han kommer hem igen. Så jag gick 3 dygn utan sömn. Mådde illa till slut... Men nu har jag nog tagit igen det värsta!
Vart bjuden på lite party idag. Skulle vara kul. Men jag tror inte det är det ultimata när man sovit så illa och är så slut i kroppen. Hoppas på att få ta mig ner till stan iaf och shoppa lite. Mest för att jag kan och vill och för att jag har råd. Har nog aldrig hänt!

Förövrigt blir det begravning nummer två för i år snart. Kanske. Mannens farmor gick bort i veckan. Återstår att se om man kan närvara den här gången. Mest för att visa sitt stöd. Jag kände inte tanten och träffade henne nog bara 3-4ggr tror. En av de gångerna var på mannens farfars begravning.

Helger är nog det bästa som finns. Love it!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0