Stuff

När folk börjar bete sig utefter deras yrkesbefattning och inte utefter sin personlighet så blir dom helt plötsligt väldigt tråkiga att umgås med. Speciellt när de bara slår sig ner och våldgästar. I mina ögon iaf.

I lördags var jag ut på bishop - ett ställe som funkar att ta en öl eller tre och sen gå vidare. Alt åka hem. Eller på sommarn när man kan sitta på uteserveringen och njuta innan det är dags att åka hem eller nått. Men jag sitter gärna inte där en helt kväll. Hur som - vi var där och det är ett år sedan jag slutade jobba där så jag har ingen aning om vad det är för folk som jobbar där och jag bryr mig inte heller. Framåt 22 ca droppade alla kockar in som var bundis med Martina och Tina. Kul... Och det skulle vara så häftigt. Och "det är gratis dricka varsågoda" så hela stället hörde. Ja det var ju snällt att bjuda - trots att det inte var dom som bjöd. Och när man inte kan skoja om vad som helst så blir det inte heller kul. Tex - vi sa nått om Saba och jag "äh hon är ju neger så hon förstår inte bättre" hade hon vart blond hade jag sagt "äh hon är blond hon förstår inte bättre" eller om hon hade varit benlös eller vad som! Bara för att alla som satte sig ner verkade ha utländsk härkomst ska man inte behöva bita sig i tungan och inte skoj om saker och ting. Så länge det inte handlar om personliga påhopp.
Hur som haver så gick jag och Jonas vidare till murphys och sen vid 2 skulle vi åkt hem men Johnny var seg så vid 3 kom vi iväg...

Så summa sumarum - du är inte frän för att du är kock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0