Vett & Etikett

Okej att man ska vara artig och bete sig hyffsat normalt bland folk. God uppfostran och blablabla. Det går jag med på. Det är inte mer än rätt att visa lite hänsyn till höger och vänster.
Men nåt jag blir knäpp på är det här med bestick!

Igår på jobbet satt en kollega och slogs med dessa bestik och gafflen uppochner och maten trillade av och allt det där. Och jag funderade på det där med hur man använder bestick.
När jag började skolan var det stränga regler och regelboken följdes till punkt och pricka. Och ja, jag fick en del skäll för att jag höll gafflen i "fel hand". Jag är högerhänt och kan inte göra nått med min vänsterhand. Så jag håller gafflen i höger och kniven i vänster och jag har inte gafflen uppochner då jag gärna vill äta min mat varm och inte slåss med den hela tiden.
Jag var alltså i lågstadiet - första klass - 7år och snorrädd, tvungen att äta rätt. Läraren insåg till slut att det inte funkade och suckade "Jaja gör som du vill bara du sköter dig!".
Det här fenomenet kom tillbaka i mellanstadiet pga en idiotisk lärare som verkligen inte borde få vara lärare.
Men det är en annan historia.

Hur som haver - jag hittade en video på youtube om hur man använder bestick.
Och jag vill bara säga om det hela; BEFÄNGT!



Kommentarer
Postat av: Eruuka

Bra va?! Jag älskar fan mig själv som kom på idén!:D

2012-03-01 @ 21:59:06
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hmm Ja, i lågstadiet var de ju inte smidigt, vi skulle ju också som 7åringar kunna skala kokt potatis som de inte hade gjort innan de kokades... osmidigt!

2012-03-04 @ 10:35:38
URL: http://www.blackantz.se
Postat av: Melissa

Haha pappa försökte lära mig bestickregler, han gav upp efter 5 minuter stackaren

2012-03-14 @ 12:57:04
URL: http://lavali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0