Fredag

Så fort solen visar sig i den här staden så flyr folket ner mot munksjön (numera) eller piren, kanalen.. You name it! För att sitta och trängas bland halva Jönköping med sin kaffe latte eller sin glass och bränna sönder ansiktet i den lite väl starka vårsolen. Varför? Okej, majoriteten är la studenter som passar på en sväng när skolan slutat osv, men ändå... Då sitter jag hellre på en uteservering med mina damer och en kall öl och pratar massa strunt. Eller ute hos karln mot hans husvägg, i lä, strålande eftermiddagssol och en kopp kaffe. Det enda som hörs är fåglarna, grannens kor och ett och annat tåg som susar förbi framför näsan.
Hysterin som uppstår när solen visar sig är för mig... Rätt jobbig. Vill jag sitta inne så sitter jag inne. Jag är filmfanatiker och kan sträckkolla på serier en hel dag utan problem. Enda pause är matlagning och kisseri som gäller. Sen har förvisso min mor aldrig tvingat mig att gå ut för att solen skiner, vilket gör att jag heller inte kan ta åt mig av när folk säger "Varför ska du sitta inne för när det är så fint väder?" för att jag kan, brukar jag svara då.
Jag blir lätt rastlös av att bara sitta still. Har jag en film framför mig är jag rätt lugn. Gå ut och gå - big no no! Så kul är det faktiskt inte att vara ute.

Jag är en soffpotatis och trivs med det. Men har man ett fysiskt jobb som jag har är soffan ens bästa vän när möjlighet finns. Oavsett väder! Vill jag ha lite frisk luft kan jag öppna ett fönster.
Däremot när jag väl är hos my man så tvingar jag oftare ut honom för en kopp kaffe i solen, eller en fika i solen. Men han stretar emot mer än mig.

Bästa sommaren var 2006. Och det kommer den alltid vara.

Däremot skall jag försöka bränna sönder varenda liten del av mig i sommar, så jag slipper vara en blekfis. Och jag längtar efter att få ta på mig endast klänning och strosa runt i och slippa alla vinterkläder. Och jag längtar efter den där kalla ölen med mina damer på valfri uteservering, alternativt valfri balkong.


Jag älskar sommaren, men jag avskyr alla måsten kring den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0