Fredag

Den här dagen kommer bli segast i världshistorien tror jag. Tanken är, eller var, jagvetinte... att jag ska jobba 10,15-20,00. Så jag infinner mig på jobbet kl 10,15 som bestämt för att städa en avdelning. En kollega springer då ifatt mig och säger att någon annan städar den avdelningen och en annan avdelningschef ringt in henne - som inte har med den avdelningen att göra egentligen. Sagt och gjort, där går hon och städar. Personalen på avdelningen är lika förvånade som en annan. Detta resulterar i att jag inte har något att göra förrän 14,30 om jag inte får för mig att sno någon annans arbeta. Vilket är taskigt det också. Inga chefer finns på plats och det känns onödigt att ringa då dom ändå inte kan göra nått. Så här sitter jag med mitt kaffe. Spännande!

Igår fick jag mina pengar från a-kassan. Så jag åkte ner till netto efter jobbet, lagom hungrig, och shoppade loss. Detta resulterade i en högs onyttig matkasse. Men jag hade lovat mig själv att bjuda mig på klyftpotatis och schnitzel. Måste ju passa på när jag är ensam hemma! Så efter det åkte jag hem och borrade ner röven i min underbara soffa, med onyttig mat och en rätt rolig film. Min soffa regerar - som vanligt.

Eftersom jag har världens bästa man behöver jag inte komma hem till honom så sent som 22 ikväll. Vi kompromissar. Jag tar 26an till bankeryd så han får plocka mig där - och jag bjuder på pizza! Bra deal.

På måndag blir det A6 med mami. Och jag ska göra som Tina säger; unna mig nått och tänka på mig själv ibland, det behöver inte bli så dyrt ändå.
Vis kvinna det där!

Skulle så hemskt gärna vilja sova bara lite lite lite!

Åh....


Kommentarer
Postat av: Eruuka

Hemskt klokt sagt och väldigt sant också:)

2012-01-12 @ 13:14:26
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0