Tisdag

Jag hatar positiva människor. Eller kanske inte personen i sig. Han/hon kan ju faktiskt vara rätt schysst.. Men jag hatar den positiva andan. Jag hatar hur allt är som om man skulle sväva på rosa moln och leva i en regnbågsfärgad värld och alla älskar alla och blablabla... Lite lätt kräkframkallande.
I mina ögon är sådär överdrivet positiva människor - svaga människor.

Att alltid tänka positivt går inte! Samma sak med troende människor, (no offence Emma), som jublar över att det var guds vilja osv. Förvisso är det väl mer hysteriskt kring gud i Amerikat så rätt skönt att slippa den skiten här. Räcker med alla positiva människor.
Jag snackar inte om de som alltid är glada. Jag kan vara skitglad många gånger - men jag vet inte om jag kan påstå att jag är speciellt positiv av mig. Utan jag snackar om dom som alltid ska hoppa och studsa av positivitet, försöka med sina meningslösa mantran och bracka på alla andra det och alltid hela tiden babbla på om hur bra allting här.

Face it - livet är inte bra!
Släpp muren och lev istället! Ja, positiva människor är svaga individer som blundar för verkligheten.
Det enda som jag kan tycka är roligt med positiva människor är att händer det nått - så är det världens nederlag för dom. "Oh nej, min klack gick sönder - oh nej, någon sa något ont om mig - oh nej, det är krig".
Okej, köp en ny sko eller använd lågskor. Någon säger något dumt om någon varje dag, alla är inte älskvärda jämt! Och ja, krig är det men vad kan du göra åt det? Ingenting!

Jag vet inte om min tanke kommer fram. Klockan är ju ändå kring 4,30 och ögonen går i kors. Jag blir bara så sjukt less på positiva människor som alltid kommer med kommentaren "Ryck upp dig, se inte så dyster ut!". Vem sa att jag inte vad på bra humör? Bara för att jag inte sitter och ler och måste prata gott om mina nära och kära så betyder inte det att jag inte är på bra humör. Men - en positiv människa förstår inte bättre!
Jag snackar inte om dom som är lyckliga för att dom tex är kära, eller fått ett bra jobb eller vad som. Utan dom som lever efter "Tänker man positvt så blir det positvt".

Att knäcka en person i den tankegången är så lätt.
Och så roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0