"Hur gammal är du egentligen?!"

Ja, det här är ett inlägg om ålderdom. Nej jag har ingen åldersnoja i den graden som ni nu tror. "Oh nej nu kommer 25års krisen buhu!". Neheni! Så kul ska ni inte ha åt min bitterhet för att jag blir en oldie. Det som bekymrar mig är - blir man inte mognare än såhär?
När jag var yngre, säg 12-13 så tänkte jag "När jag är 25 då jäklar har jag allt jag vill, livet har löst sig och jag är en bra människa och mogen utav bara fa-an" som ett slag i ansiktet på folk i min närhet som alltid såg mig som en 5åring som inte kunde nått.

Och här sitter jag. Förvisso bara 24år än så länge. Men det går uppåt snart! Och vad har hänt? Ingeting!
Jag är lika omogen och dryg som en jagvetintevad. Hade diskussion med en kollega på jobbet, hon frågade hur gammal jag var, sagt och gjort, jag blir 25 i höst. Men jag la till att huvudet inte riktigt hängt med. Samma sak var det för henne, enligt sig själv. Så känns tryggt att jag kommer vara lika dryg som 50+!
Jag frågade min karl varför han inte skrattar åt mina skämt, får som svar "För din humor är lika mogen som en 3åring". Ja jag vet att allt det här är det som gör mig till den jag är. Men jag trodde faktiskt i mitt stilla sinne att jag blir nog mogen  - nångång! Men nä! Jag tvivlar!

Jag kommer heller aldrig bli en snäll människa. Detta var något som slog mig igår. Jag har alltid hjälpt till, alltid hjälp människor i min klass när man gick i skolan, även de som inte var speciellt snälla, så har jag alltid hjälpt till och sagt ja. Till och med mot mina då bästa vänner. Men när jag väl behövde hjälp så hade jag ingen där. Därför är jag en elak person numer och det står jag för!

Så kort och gott; Jag är en elak och omogen person för att fylla 25år iår och det lär inte bli bättre än såhär.

Kommentarer
Postat av: Martina

Det där med att vara mogen... Att vara mogen har så många olika aspekter. Jag tycker att du är mogen. Varför? Jo du vill jobba, har ett jobb, har en kärlek som du bryr dig om och jobbar på förhållandet, för att bara nämna några saker. Hur många av dagens ungdomar kallar sig för mogna och sedan skiter i att ta ett jobb för att det inte passar deras livsstil, skiter i att lösa problem i ett förhållande för att det är lättare att bara skita i problemet och dra. Tänk hur många 24åringar som idag fortfarnade bor hos sina föraldrar och inte ens vet hur man betalar en räkning! Du ÄR mogen Josefine, du har bara barnslig humor! ;-)

2012-02-17 @ 19:55:29
Postat av: Eruuka

Håller med ovanstående talare och vill lägga till ett, men du är inte elak mot människor du tycker om! Jag anser inte att du varit elak mot mig iaf och jag är så pass självgod att jag tror att du gillar mig:)

2012-02-21 @ 01:08:22
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Linn

"Du skulle kunna äta 12 semlor och ändå ha en 12årig pojkes fysik..." Made me smile.



Man ska aldrig bli vuxen. Vuxna har tråkigt. Kloka människor skrattar fortfarande åt kiss- och bajsskämt. Och batman. Krull på laxen. Dåliga ordvitsar. Sånt.

2012-02-21 @ 23:40:15
URL: http://pixie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0