Tisdag

Kommentaren "Det blir vad man gör det till" är nog den sämsta kommentar någonsin! Jag själv använder den kommentaren om jag verkligen inte bryr mig om folks misär, eller att det blir lite för mycket gnäll ifrån dom. Då kan jag kläcka ur mig den kommentaren...
Men julen är ingen speciell högtid i vår familj pga dåliga minnen av diverse ting som skett genom åren. Jag tror inte jag är ensam om att tycka det. Mor har släppt det totalt känns det som och säger mest att det kan kvitta. För det kan det! Jag valde att jobba i år för att jag skiter i det där med jul och alla måsten osv. Det blir för krystat och för mycket dåliga minnen som uppdagas. Så hur mycket man än försöker bygga upp någon form av så kallad julkänsla så rasar den oftast samman på julaftons morgon. Been there - done that.
Att jag längtar till julmyset med min man är för att det är de enda positiva minnen jag har som har med jul att göra; min man. Inte så konstigt kanske?
Min syster försöker dock få till en såndär typisk jul, vilket jag förstår då hon har en unge på 2år. Men han var sjuk och sen tippar jag på att det fanns andra enerverande ting som störde hennes dag. Ingen nämnd ingen glömd. Så hon sökte väl stöd på fejjan genom att skriva ut sina känslor. De första kommentarerna var väl som väntat, och sådant man gärna vill höra i en sådan situation. Men så kommer nog den bästa kommentaren att jag höll på att smälla av, skriva något hysteriskt elakt och ge personen i fråga en känga (mest för att jag vet vem personen är dessutom). Följade skrevs "Tänk på att det mesta blir till det man själv gör det till! Positiva tankar är positivt! Vi hade i alla fall snö denna julen." JAMEN DET VAR JU FÖR VÄL ATT VI FICK SNÖ IAF! Hur hade vi haft det utan snö!!! Det hade nog varit jordens undergång minsann! HERREGUD! Och så kom den där kommentaren, det blir vad man gör det till. Ja, men man skall även inte yttra sig om något man inte har en aning om. Jag förstår inte vad snö har med saken att göra, ärligt talat. Som om snö räddar världen och gör att bra. "Jag har ont i huvude - jamen ta en titt på snön som vi iaf fick till slut" ja, den kanske botar cancer... Nä nu ska jag inte ta detta till överdrift. Men jag tyckte faktiskt att detta var en sådan onödig kommentar att personen i fråga egentligen hade kunnat vara tyst. Men med tanke på hennes son som är... En utav de hemskaste människor på denna jord, är jag inte ett dugg förvånad. Ska man inte få vara lite sur nu helt plötsligt? och ska man inte få vara det bara för att det är jul heller?
Jamen vi hade ju snö iaf... Tur det!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med du....

2012-12-27 @ 21:26:55
URL: http://www.blackantz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0