Onsdag

Tack vare mina broddar tog jag ingen visit på marken idag. Trots glashalt och sådär lagom jättemörkt att man inget ser.

Det verkar som att lönen kommer den 21a dec och inte den 27e dec. Om detta är fallet så är jag evigt tacksam! Och jag har återigen väldigt många siffror på kontot. Har en hel del pengar nu med. Men dom skall sparas till februari så jag kan betala hyran då. Om jag inte får nått fortsatt vikariat här ute.

Det slog mig igår att på alla tidigare arbetsplatser har folk pratat om sina barn. Vad dom gör och hur dom beter sig osv. Här på vårdcentralen är de flesta 40+ eller däromkring. Vilket leder till att folk pratar om sina barnbarn! Tex har en sköterska en son som är 38år (!!) och en drös barnbarn. Det finns två sköterskor och två at-läkare som är i min ålder. Resten är gamla tanter. Haha! Och man blir lite trött när en uska går i pension om 4månader och en annan har 40år kvar att jobba. 40!!! Så vida inte pensionsåldern höjs lagom tills det är min tur...

Ikväll blir det jul"fest" på vårdcentralen. Läkarsprit och popcorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0