Lördag

Jag älskar lördagar. För då är jag ledig. Jag vaknar innan mannen, på gott och ont, så jag får ströva omkring själv i stugan och smutta på kaffet och bara ta det lugnt. Annat är det på vardagar. Då är det bara att klä på sig och gå till jobbet. Dricka morgonkaffet medans man städar osv. Ingen lugn och ro där inte! Det är så sjukt skönt som på helgerna att man får sitta ner i lugn och ro och avnjuta den där bästa koppen på morgonen. För morgonkaffe är det bästa med hela dagen.
Däremot är det inte lika hett att vakna mellan 6-6,30 en lördag och inte kunna somna om! Fick inte skäll idag tack och lov när jag gick upp. Hähä.

Idag blir nog en bra dag. Känner mig lugn. Än så länge. Ska åka till Huskvarna med 11.15 bussen och få lunch av Linns mamma. Och Linn med övrig familj så klart! Sen blir det göra lite ärenden och så soffhäng.

Vilket djur i naturen skriker likadant som en kvinna gör när hon blir mördad i en 50tals film? Googlade lite och fick fram både grävling och räv. Men grävlingar skriker väl inte? Otäckt var det och jag var på väg in igen och be mannen skjutsa mig. Men det avtog efter en stund så jag gick iväg till slut! Hemska vilda djur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0