Fortfarande måndag

Jag avskyr verkligen det här passet jag frivilligt tog på mig för jul och juldagen. Hur dum är jag egentligen? Jag tänkte att "Jamen det går bra det här" och det gör det oftast. Men det suuuger! Transportör är så otroligt tråkigt om inte annat. Men man vet aldrig vad som komma skall liksom. Det tidiga transportörpasset är över om 1 timma. Hon har dock redan gått hem för det strulade med barnvakt osv. Så jag var snäll och tog på mig hennes sista stund. Vilket innebär att jag ska under 30min vara transportör på två avdelningar. De var lagom glada där nere på ava så de kommer la köra skiten ur en på slutet där. Plus att på akuten kan allt hända. Mellan 14,30-20 ska jag antingen springa som en tok eller inte göra nått. Man vet aldrig vad som sker där! Och den bitar gillar inte jag. Jag vill veta vad som sker och hur mycket jag har att göra osv. Så man ser nått slut. Nu går man mest och räknar ner timmarna...

Åkte till mamman igår och firade henne, som fyller år idag, hon fick retroförkläde och kökshandduk och så hade vi köpt tårta. Vi som i jag, Johnny och Melissa. Det var mysigt!
Och jag och mannen bestämde igår att på nyår ska vi äta trerätters. För att vi kan. Och aldrig gjort det hemma. Eller ute för den delen! Kan nog bli mysigt det med. Och jag längtar ihjäl mig till på onsdag när jag får vakna i den kalla stugan och terrorisera my man och dricka kaffe med honom. Like it! Och byta klappar så klart. Like it också!

Om någon är i närheten av ryhov - kom och håll mig sällskap! Snälla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0