Tisdag

Det är så skönt att lämna sängen efter en natt utan sömn och få ett samtal en timma tidigare än beräknat och mötas av en dryg jävla kärring som inte borde sitta i ett serviceyrke... Min boxer - den är död! Jag har försökt nå min hyresvärd utan respons. Så mail såg ut som bästa utväg till slut - fick inge svar. Så efter en månad med stendöd boxer gick jag in med den igår, 3min innan dom skulle stänga. Och där kom dumförklaring på dumförklaring av en dum brud som sa nästa hela tiden "Nä jag vet ingenting, jag har bara jobbat här sen i maj, så jag vet inte". Precis det man skall säga i ett serviceyrke - jag vet inte!
Jag anser; Min boxer är paj, totalt, eftersom det är något som ingår i hyran får hyresvärden beställa en ny. Eller har jag fel?
Dom anser; Jag får ringa tele2, gå igenom alla deras tester (som jag redan gjort tiotusengångerom) och Sen beställa en ny som jag får hämta ut.
Tanten blev upprörd när jag sa att den inte funkar, och deras tester funkar inte - då jag gjort dessa tester förr med tele2 i luren, och jag behöver en ny och det är väl upp till dom att göra?
Då ryter hon "Men vad vill du att jag ska göra?! Ska jag ta med boxern och sitta i din lägenhet och ringa tele2 och göra det dom ber om eller vad är det frågan om?!" Hej jag har PMS idag. Nej, det var ju inte precis det jag sa...
Så jag sa att hade hon bara svarat på mitt mail så kunde jag gjort detta för längesen då. "Jag svarar alltid på mina mail!" - kom det då "Eh nej inte den här gången..." kontrade med "Jag skickade väl bara vidare det till tele2 och dom tyckte att du skulle ringa själv antagligen" och jag sa "Ja men det vore ju trevligt om jag hade kunnat få ta del av den informationen redan då - men jag fick ingen info och jag visste inte vad jag skulle göra och därför gick jag in med den!" Jag har inte bara PMS jag är trög också - ekade det nog i hennes huvud. Hur som - så lär jag inte ha en fungerande boxer på väldigt länge. Då jag på nått sätt måste hinna hämta boxern och ringa tele2 och få dom att förstå att jag behöver en ny - när jag har så mycket annat jag måste göra också. Så jag sa till tanten att jag får se när jag hinner hämta den "Ja den står inte ivägen här..." seriöst!? Någon borde ge dom en kurs i hur man beter sig. Tänk om jag skulle säga så på mitt jobb. "Jamen för guds skull - spy ner sängen, det är inte ivägen där. Bajsa i garderoben också när du ändå är igång och kleta det på väggen. Det är inte ivägen där!". Hade vart något!

Den som säger något olämpligt idag - lär få känna av det också!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hatar dom med... De va lika dryga när jag bodde hos dom

2011-09-27 @ 16:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0