Lördag

Klockan är så gott som 8 på morgonen och jag redan hunnit duscha, rulla luggen, druckigt en halv kopp av morgonenes bästa ting - kaffe, packat ihop mitt smink, min klänning, alla mina kameror och gäspat en del.
Jag har kvar följande: Väcka mannen - som fick komma hem igår. Love it! Tvätta Stump, som var geggig som satan igår. Mata med meducin. Fundera ut vilka skor jag skall plågas i och sen gå upp till soptunnan och vänta på syster som skall plocka upp mig. Hur resten av dagen blir återstår att se. Ja just ja, jag ska måla naglarna också. Jag fick ju aldrig chansen att testa på det där med riktig nagelunderhållning, så jag får göra det på egen hand. Vad heter det förresten? Nagel...mojäng?
Inte mitt område så jag vet inte.

Igår smet katten btw. Hon hörde nog gubbens röst ute, när han höll på att stimma med Bo. Bo smet runt huset och jag följde efter. Sen hörde jag bara någon ropa lite granna. Jag trodde att det var Gubben som ropade på Bo. Men nej. När jag kom fram till dörren satt han med stump i famnen. Då hade hon stuckigt från soffan och hoppat ut på trappen och det gubben vrålade var visst mitt namn. Heh...

Och det blev ändrade planer igår. Jag lagade ingen lyxkäk till my man som jag lovat. Fy på mig! Eftersom vi var tvunga att åka med Stump så fort vi kommit hem orkade ingen av oss tänka på det där med matlagning. Så jag bjöd på pizza istället! Men det verkade som det dög.

Åh vad jag älskar att inte behöva stressa omkring. Men det kommer säkert bli stimmigt ändå och systeryster kommer vara som ett yrväder. Och kan tänka mig att det kommer dras och slitas i henne. Så tur hon har en lugn lillasyster som kan liva upp stämningen. Hmm...

Får man ha benvärmare på ett bröllop? Det är faktiskt kallt ute... Vilket påminner mig att jag måste leta reda på min vita kofta.

Alltså, snitt 20pers om dagen läser den här bloggen. Inte mycket, men ändå ganska mycket. För att vara en ointressant blogg. Är det så spännande att läsa om mina hektiska dagar och trasiga djur och skadad man?
Hur ofta man sliter sitt hår för att få saker och ting gå ihop och spottar ut det. Att jag är trött 90% av min vardag och bara är lite bitter.

Fuck - mina öron luktar bajs. Tvättade ju dom nyligen...
När mina öron luktar så tänker jag på Tina. Inte för att hon luktar bajs. Utan för att hon drog en sån ramsa med tillhörande grimaser när jag slängde smycket under näsan på henne en gång. Gotta love it.

Och snart kommer det nog oväntat besök från ett djur. Eller så är det fåglarna som möblerar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0