Fredag

Okej, solen skiner, jag gick upp 1h45min innan jag måste gå. Jag är svullen i ansiktet och snortrött så jag vet inte vad jag heter. Tror jag. Jag har gett katten alla sina meduciner för idag så hon hatar mig rejält. Hunden skall kissas och kaffet skall drickas upp. Är jag pepp? Nej! Lät det som det? Tvivlar.

Tandläkarn gick bra igår. Däremot finns det inget som kan göras åt att tanden krånglar. Fördel är dock att jag bara behövde betala 360spänn. En undersökning är väl inte ens så billig? Iofs var min undersökning gratis så vad vet jag! Tror jag har nått osynligt vip-kort hos tandläkarn. Men rabatt på framtanden - det har jag nog! Eftersom det var den jag kollade upp idag... Mina framtänder har fått för sig att börja ila. Lite sådär när det känner för det. Det visade inget på röntgenbilden, och rotfyllningen är fin och perfekt. Inga skador på andra tanden. Ingenting gick att hitta! Men! Den hela framtanden är överkänslig mot dendärgrejensomgörattdetilarändauppiskallen-makapären. Så, min tandläkare drog slutsatsen att det kan vara så att nångång i framtiden behöver den rotfyllas den med. Men det är inget som går att se nu - mer än att den är superkänslig. Den trasiga framtanden är känslig vid lätt beröring, men inte när man knackar på den. Och alla nerver är döda. Är det någon som förstår hur detta kan gå ihop?! En död tand ilar!

Hur som, efter tandläkarn tog jag en snabbkaffe med Martina på väg mellan bussbytet. Sprang även in på hemköp och inhandlade lite grejer så jag kan laga middag till min man när han får komma hem. Tänkte köpa saker till tacos - glömde salladen. Kul när man är trött!
Så får ta det idag.
Och bästa svärmor skall hjälpa mig med djuren idag, så jag hinner med mina ärenden. Hon tar dom på sin lunch och ska även kolla stumpans äckliga varansambling... Men detta gör att jag hinner köpa sallad, jag hinner springa ner på stan och slänga ett snabbt öga på saker som behövs, jag hinner åka hem och hämta mitt monsterobjektiv och lite annan skit. Osv. Undrar vart all den här energin kom ifrån...

Igår fick jag ett sånt psykbryt så ja, jag bröt ihop totalt! Hade jag fått sova lite så hade det aldrig hänt. Men jag sov kanske en 3 timmar knappt natten till igår. Bosse var ett jävla pain in the ass så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Försökte sova en sväng på eftermiddage. Det sket sig, pga hunden. Så till slut, efter att ha skrikigt mig hes på honom, slet jag tag i honom och slängde ner honom i fotöljen och vrålade som en idiot på honom. Han låg stilla en rätt bra stund. Sen efter någon timma fick han fnatt igen. Men runt 20 ungefär, då skulle det fjäskas. Stumpan kissade i soffan lagom till Bosses alla fnatt. Så ja, jag fick flipp! Starkt psyke har jag - men inte när jag inte fått sova på ett dygn ungefär. Då kan jag flippa för minsta lilla.
Så i natt har jag sovit, så bring it on! Eller nej det har jag faktiskt inte. Men jag har sovit mer än igår...

Imon är det bröllop, och jag youtubade lite frisyrer. Hittade en grej jag skall ge mig på. Och jag tänkte utnyttja det faktum att min moster är frisör och skall göra systers hår(ja just ja, det är hon som gifter sig) och jag kan utnyttja alla grejer man bara kan hitta i en salong, och leka med. Ja, jag skall alltså göra mitt eget hår undertiden som moster gör systers hår. Syster plockar mig runt 9 skulle jag tippa på. Sen är jag personlig fotograf till jag däckar under kvällen. Därav monsterobjektivet som jag sällan använder för det är ett monster.

På söndag skall jag inte göra ett skit!
Och hör sen!

Kommentarer
Postat av: Linn

Drickan är typ en drick-detta-innan-du-tränar-så-orkar-du-mer-grej. Det kryper lite i kroppen om man dricker den och sen Inte tränar och man svettas för ingenting. Smaken är hallon/blåbär typ, men den är inte särskilt god. Kostar typ 20 kr burken, innehåller 200 mg koffein har jag för mig.

2011-09-16 @ 12:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0