Torsdag

Jaha och nu då? Jag är ledig och befinner mig på slätten. Minns inte senast det hände... Vad gör jag här då? Nä, tvättar och rullar tummarna... Typ. Var hemma hos Linn igår efter jobbet, och kom inte därifrån förrän runt 19 på kvällen. Så istället för att krångla med att åka till skogen och komma ut dit sent, åkte jag hem och lagade mat istället. Väl hemma så funkar ingenting... All el är paj. Och min första tanke är "Jaha, då har jag väl missat en elräkning, så jag får väl sitta här i mörkret och vara hungrig då..." men insåg ganska snabbt att man säkert skulle få någon form av varning och det skulle ske... Så jag klättarar upp i taket och inspekterar mitt proppskåp. Tur att det är ett modernt ett så en dum blondin som jag förstår mig på det.
Pekar spakarna neråt - dra upp dom! 4 st satt ur led och glodde ner i taket! Så nästa tanke var "Jaha, nu är maten förstörd" men icke - tur för proppskåpet! Sen, maten var klar och tant skulle sätta sig och kolla på en dvd, som redan sitter i dvdspelaren.
Som förövrigt är stendöd! Skitkul! Hur jag än drar i sladdar och har mig så händer ingenting.
Och jag vill bara åt min skiva.. Så jag tänker att om man bara sliter loss luckan där fram bör den ju komma ut.. Nä! Ut kom bara en stor plastbit.. Så jag river runt i hela hemmet - som är nystädat så man inte hittar ett skit, i sökandet efter en skruvmejsel. Slutar med att jag måste skicka sms till Martina och fråga henne vart hon lagt den när vi städade..
Sagt och gjort - den lilla lilla skruvmejseln gör sitt jobb. Och 7 skruvar senare och en dos våld så får jag ut min skiva. Nu är detta andra dvdn på relativt kort tid som går sönder! Den förra expolderade mitt i natten, bara sådär. Skivan i rullade hysteriskt några varv, sen poff! Död. Den är tog sig an en mer stillsam död, men lika enerverande för det! Teknikprylar är idioter. Rent ut sagt!

Hur som! Idag skall jag dricka kaffe med Frida, som tittar in nångång efter 10. Sen ska jag antagligen ner på stan och möta Linn och vi ska ha vår kebabtradition. Vilket innebär; Minst en romantisk kebabdate när hon är hemma på besök. Och det skall ske idag! Gud så bra!

Nej jag vet inte när jag ska tillbaka till skogen, och nej det finns ingen anledning till att jag är hemma. Så fort jag är hemma för länge så tror folk att vi bråkat.. Men vi jobbar inte så! Som en gång när jag skulle spendera helgen på slätten, för jag jobbade. Och ja.. Det är gulligt att folk bryr sig, men det trillade nog in 2-3sms där folk frågade vad som hänt.
Hur som, så åker jag.. Som det känns nu.. På lördag efter jobbet. Imon jobbar jag 14-18, vilket innebär att bussen jag hinner med går först 18,50. Kommer till habo 19,30 och är framme runt 19,45.
Då är jag hungrig! Så nä... Jag avvaktar nog till på lördag. Så jag får skratta gott åt my man som skall åka och träna för första gången på evigheter.

Någon dag nästa vecka ska jag också försöka träffa en gammal tjejkompis från gymnasiet. Vi har inte setts sen gymnasietiden, och vi stod varann väldigt nära... Men hon drog till Usa i ett par år, sen tappade vi bara kontakten. Sen i förra veckan hade jag en skum dröm med henne, så jag tänkte att det kan nog vara värt att ta upp kontakten igen. Sagt och gjort - nästa vecka blir det kaffe någon dag.
Mums!

Och kaffe skulle sitta fint nu - men jag avvaktar med mer sånt tills Frida har kommit. Skynda skynda!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag och Tim var faktiskt nere i Norrahammar idag :D

2011-10-06 @ 14:34:51
URL: http://www.blackantz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0