. . .


Det här med barn... Det är inget jag är ett stort fan av precis, som så många vet. Jag fullkomligt avskyr barn. Jag kan fnysa åt min systers unge ibland. Han är 1år och skriker. Men är ändå rätt söt i sina förstora öron.. hoppas han växer i dom... Men jag kan gå därifrån om han skriker. Vilket är skönt. Därför tillhör jag nog den där smarta skaran i världen som väljer att Inte skaffa barn. Jag har alltid tyckt att barn är en egoistisk handling - för det är ju du själv som skaffar dom och ingen annan som tvingar dig. Men jag tänker om. Dom som skaffar barn är masochister! RAKT IGENOM! Säg vad ni vill men jag kan faktiskt inte tänka mig annat ord för detta... med barn.

Jaja, det är la gulligt när dom skrattar - men hur länge skrattar dom? Så länge du orkar roa dom - så skrattar dom. Men orkar du hålla på i 24 timmar 7 dagar i veckan? Nä. Och det här med att man är två i dramat stämmer ju aldrig. 95% av alla hushåll är det mamma som tar hand om barnet/barnen, vab'ar när det behövs och annat. Mycket är väl för att kvinnan oftast tjänar mindre pengar och förlorar därför mindre på att stanna hemma med ett sjukt barn. Logiskt i sig. Jämnställdhet är nog något som aldrig kommer infinna sig det svenska samhället och.. vem bryr sig, egentligen?
Ja förutom alla radikalfeminister med håriga ben som säkert ändå aldrig kommer skaffa barn för dom anser säkert att mannen kan göra lite nytta och odla en livmoder och ta smällen.
Allt detta resulterar i att mamman blir stressad, utbränd, får kort stubin och drabbar mannen i slutändan för han vet inte vad han ska göra, eftersom han jobbat och inte känner sina barn och mamman flippar och talar i tungor så mannen ändå inte förstår nått. Så sitter hon där - ensamstående med en skrikande unge och undrar när den där fina tiden skall komma, när det är nått fint att ha barn och en kärleksfull familj. Den existerar inte.

Var och varannan dag så kan man höra folk runt omkring en konversera hit och dit om just barn. "Min lillasyster är så sjukt jävla jobbig och grinar för ingenting" eller som när jag och mannen var på byggaffärn och två män stod och våndades över måndagen och ingen hade fått sova ut i helgen pga just sina barn "Min minsting gick upp halv sju både i lördags och söndags, så var det med den sovmorgonen". Alltid är det detta otroliga gnäll! Och tro mig, det är inte så kul som barn att få höra all skit ni sitter och pratar om era barn.
Så sitt där i lunchrummet och spotta galla och tänk inte på hur det påverkar samvetet.

Jag blir lite lätt mörkrädd när jag tänker på vad alla dessa mammor jag umgåtts med, eller jobbat med, som sagt massa dåliga saker om sina barn. Alla kanske inte kan komma överrens och kemin kan haverera trots att man är släkt. Men grejen med att prata inför så många människor känns smutsigt på nått vis. Likaså de som smutskastar sin partner, men det är en helt annan diskussion.
Jag har en stor familj och kommer inte överrens med alla. I mångas ögon är jag en omogen 10åring som inte vet hur man tar hand om sig, betalar räkningar eller ens lagar mat. Att få höra att man är en pina är heller inte kul. Oavsett hur gammal man är!
Jag kom inte överrens med min mor ett tag under tonåren, och jag fick höra igår att hon tyckte att det var mitt fel att läget var som det var. I mina ögon var det hennes fel. Men jag var extremt depprimerad och försöker förtränga den tiden än idag - men hur som haver... Skaffa inte barn om ni inte är redo för all skit som kan komma ivägen.

Man sitter säkert där och pratar med sin partner "Jamen ett barn vore trevligt, vi kör på det!" (lite mer seriöst än just den meningen hoppas jag på) och tycker att barn är allt i världen. Men tänk igenom er egen barndom innan ni sätter ett nytt barn till livet och fråga er själva om ni är redo för att ta samma skit, igen, fast åt andra hållet. Kommer du stå där för ditt barn eller kommer du skita i det och gå därifrån?

Jag är så trött på detta eviga gnäll om barn helt enkelt.
Du valde att skaffa barn, ta konsekvenserna och var en förälder och håll käften!

Och den som sitter och tänker "Du har inga barn så du vet inte hur det är" - screw you.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha, Josefine, jag saknar dig! Kan vi inte ta oss en liten fika, bara du och jag, nästa fredag eller lördag (alltså 25/26)?



Och ps. då skulle du höra hur de pratar om sina barn i hemtjänstgruppen jag jobbar i... De fullkomligt avgudar sina barn, så där är det nästan till överdrift på andra hållet!



/Lööööv Emelie

2011-11-16 @ 17:34:18
URL: http://fetchmemylolly.blogspot.com
Postat av: Linda

Det skriver jag under på!



You go girl!

2011-11-17 @ 13:27:26
URL: http://storstadsbruttan.blogspot.com
Postat av: Eruuka

Jag håller fullständigt med om det förbannade jävla gnället, och kommentaren att vi utan barn inte får säga något för att vi inte vet. Jamen vaddå? Då får ju ingen yttra sig om något alls då? Då får jag inte tycka att det är fel med förintelsen, för jag var inte där och gasade ihjäl några judar?



Däremot tycker jag att det finns för mycket fokus på det negativa! skulle inte du vilja ha en dotter som du har samma feta relation till som du har med din mamma? Att älska en människa som alltid alltid alltid kommer att finnas där för dig? Speciellt när de är lite mindre och må hända är jävligt gnälliga. Jag tror inte att man ser det på samma sätt om det är ens egen faktiskt. Barn kan vara så jävla jobbiga, de flesta är ju faktiskt det, men det måste finnas något bra också eftersom så många väljer att skaffa dem! Dessutom är det ju iaf något stackars par som överlever barnskaffandet :)

2011-11-17 @ 20:54:19
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0