Onsdag

Hade jag haft några tusenlappar till så hade jag anlitat en städfirma och städat mitt hem. Jag har så mycket skräp/tidningar så jag badar i det snart. Och jag orkar faktiskt inte bry mig. Jag orkar inte ta hand om 2 hem och samtidigt få tid till att bara vara. Det är kaos i skogen också - för jag orkar inte. Det är inte så kul att komma innanför dörren kring 20 på kvällen och tänka på städning precis.

Jag vill åka bort. En helg sådär. Och jag har en känsla av att den här helgen kommer bli hemma i soffan igen.
Som tidigare helger... Första lediga helgen gjorde vi inte ett skit, mer än att grilla i den fantastiska hålan Bankeryd... Helgen efter, alltså den som var nu - sov jag så gott som heeela dagen. Och sov jag inte käkade jag glass. Söndagen följde jag med mor och Knutte till Falköping och besökte deras ostaffär. Köpte saker för 400kr men inte en enda ost... Sen var det back to work. Och jag har bara jobbat 2 dagar denna veckan, men jag vill redan krypa in i ett hål och gömma mig. 4 timmars arbetspass är inte alls mycket. Men det är psykiskt stressande många gånger. Igår var det dock en helt okej dag. Telefonen ringde lagom mycket och jag hann avsluta vad jag börjat med, och disken tog bara 15-20min. Kan inte alla dagar vara sånna?
Receptionen är faktiskt väldigt lugna i år än man var beredd på. Det som förstör så sjukt mycket är mina otroligt fina kollegor... Som slarvar bort sängar - hur man lyckas gömma en fet säng vet jag inte, gör dåligt jobb över lag så jag får springa och städa om gästers rum osv. En tvål hit och dit, eller en kudde hit och dit, eller en handduk hit och dit - känns som öppet mål att kunna glömma en stressig dag. Men när ett badkar är nästan svart - inte okej!
Om det hela säger jag meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep!

Och Linn - jag åker gärna ut på utflykt! Är du hemma nån annan helg än v 31?
Tror inte åka till norrland för min del är optimalt då jag endast har två dagars ledigt per vecka...

Åh, hotell kanske! Vem vill åka och bo på hotell med mig!? Kom igeeeeen!

Nej jag är inte alls less på att Aldrig få kunna göra något. Määää! Idag är jag en gnällröv!

Igår, appropå annat, när jag satt på bussen hem. Så kom en tjej och satte sig framför. Och något som jag faktiskt tycker är riktigt äckligt är att bita på naglarna. Vilket denna tjejen gjorde. Inte på ett direkt finkänsligt sätt, utan hon stoppade in hela fingret i käften och slaffsade runt. Och naglarna var väl.. Ja... Så jävla korta! Det såg ut som korvstumpar som råkat ut för en ren masaker och naglarna var som obefintliga!
Antagligen är det bara min fucked up skalle som tycker såhär eftersom jag alltid haft långa naglar. Och går dom av tycker det känns skitdumt med en jävla mininagel på fingret.
Men nej tack till sönderbitna naglar. Det är faktiskt rätt äckligt...

Så, kanske man spottat tillräckligt för denna gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0