Onsdag

Okej, jag hugger av min hand  - nu! PANG! Fan... Igår trodde jag att jag skulle börja lipa när jag kom hem, för det gjorde så ont. Och jag vet inte vad jag gjort med den. Och eftersom det är högerhand, eller en hand över lag, så kan jag inte precis undvika att använda den... "Jo men.. Ja hämtar en spjälsäng till det rummet, med vänster lillfinger!" Kanon! Under en arbetsdag hinner man inte reflektera över smärtor och andra problem. Speciellt inte när telefonen ringer precis Hela tiden! Gör det, spring dit, fixa det, hämta det, den är trasig och det är försvunnet... Åh! Peppar peppar, snart helg! Tack och lov för dessa helger! Och så fort någon frågar om jag får något ledig i sommar, och jag säger nej, förutom helger. Så kommer den underbara kommentaren "Men du är ju iaf ledig på helgerna" Ja. OCH!? Två dagar... Jag hade kunnat ta en vecka utan problem. Som den veckan i mitten på augusti, eller slutet snarare, så jobbar jag TRE dagar... kom igen... Uppgifterna jag har att göra är uppgifter jag inte förstår mig på. Men det är ju bara till att le och se glad ut och göra dom. Igår var dock en sjukt stressig dag, men den gick bra. När jag kom till jobbet och började kolla x-sängar, och kommer till Martinas våning, är hon dödens slutkörd och har gjort ett rum som hon trodde var det receptionen hon ville ha. Det dom ville ha var ett kaotiskt rum... Så jag stannade kvar hos henne och hjältpe henne att bädda två rum. Sen var jag tvungen att springa på möte, och sen var det igång.... Så Martina hade sagt att hon kunde hjälpa mig med nått, som tack. Så jag bad henne om hjälp med ett förråd, då jag fortfarande inte riktigt har koll på läget. Så hon hjälpte mig med det, och sen vart det att hon stannade kvar. Det behövdes en högra hand igår, eftersom min var trasig, höhö. Nä idag är jag trött och bitter, som så många gånger förr...

Fy, tittar på nyhetsmorgon.. Och dom har massa ormar på tvn. Undrar vart min ofantliga skräck för ormar kom ifrån. Förr hade jag inga problem med dom. Men nu. Jag ryser och får kalla kårar och dom är äckliga. Så ja! Tack och lov att my man inte håller på med ormar längre, för hade jag antagligen inte vart tillsammans med honom, vilket jag även sagt till honom. Det blir ju inte precis bättre av att han har en uppstoppad kobra på köksbänken och en massa bilder överallt på alla ormar han haft. Giftiga sådanna också! Jag gillar inte reptiler, nånstans! Nej, inte ens ödlor... Jag gillar fluffiga och söta djur, som katter! Det är bra djur! Dom är bara äckliga när dom kommer in med möss och sitter och tuggar i sig dom på ett brutalt vis. Annars är katter The shit!

Men nej, nu beger jag mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0