Fredag

En dag kvar sen helg. Lövly! Imon bär det av till Falköping relativt tidigt och spana in både bilar och försäljningsstånd. Men lär nog inte kunna spendera så mycket pengar - för jag har inga. Jo, jag har, men dom ska räcka i 2 v till. Men jag köpte så mycket på Hayride så det är nog inte hela världen om jag kommer hem tomhänt. Bara det att det är väldigt tråkigt.

Den här veckan har varit intensiv. I tisdags tog jag en fika med my man på stan innan jobbet, sen vidare hem till schlätten. I onsdags gick jag till Linda direkt efter jobbet och var där till alldeles för sent. Men det var bra skit och längesen vi sågs och bara tjötade massa skit. I torsdags var det lyxlunch med brudarna sen jobb och efter det glass i Lekeryd. Sen hem i vettig tid otippat nog. Och nu är det fredag, och här sitter jag. Och som den arbetande kvinna jag är så är det jobb på schemat idag. Och ikväll plockar Martina mig efter jobbet och jag ska hjälpa henne med håret. Vilket innebär lyxmiddag från 95an och hårfix i Habo. Undra varför jag lyckas planera in allt på en och samma vecka. Nästa vecka har jag inget planerat mer än road trip till Uddevalla på torsdag kväll eller fredag morgon. Undra hur jag ska fördriva dagarna då. Det visar sig!

Hur som haver så diskuterade jag och Linda vårt daller och tänkte försöka komma igång med träningen igen till hösten. Nu har vi båda lite mer koll på tillvaron, hur lång tid vi behöver på oss, hon verkar ha ordning i salongen jämfört med kaoset i våras och inga påskplaner som sätter stopp för vardagen. Och jag ska vara ledig v 35 har jag bestämt mig för. Mitt i månadsskiftet aug-sep så jag förlorar inte så mycket pengar på det. Så kan jag också få hitta på nått när somaren är över... Åh denna bitterhet.

Men jag har iaf ett par värmespolar att leka med! Undra när jag ska leka med dom.. Imon bitti kanske? Återstår att se. Lär ju ta sin tid att lägga håret, sen ska det sitta i i säkert en timma. Men jag kanske blir snygg.
Annars ser jag la ut som GB-gubben igen om det vill sig. Återstår att se...

Idag ska jag även hem till mor och äta lunch. Så ska låna hennes erfarenheter och smarta hjärna och diskutera det där med en spegellös systemkamera för 4000. Jag blev så kär. Bilderna var suveräna! Jävla Linn till att visa mig en sådan skönhet... Men den var liten och söt och bilderna blev perfekta! Ååååh!
Jobbigt!

Och så kom skallebanken.
Underbart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0