Fredag

Det blir inget fredagsmys här inte! Sitter hemma i min soffa och är mer seg än pigg - typ. Slutade tidigt från jobbet, mötta upp Alex och vi drog till A6. Eftersom jag hade sisådär massa pengar i väskan som jag fått av my man i julklapp svängde vi in i lite klädbutiker. Jag är skitdålig på att se kläderna. Jag går in, blickar över, går ut. Alex å andra sidan tittar lite mer... noga. Och hittade leggings, 2 för 149 kr. Som hittat! Så vi tog oss två par var. Tack K för den fina julklappen! Haha.
Sen, gick vi till Ikea och jag köpte min gudde och även två ramar som får komma till nytta en annan gång. Apoteket och köpte nya öronproppar - min bästa vän nu för tiden. Sen fick jag åka själv till stan. Väl där köpa busskort och något att äta ikväll. Korv med bröd! Mmm. Lyxmiddag! Så nu är mina pengar garanterat slut. Dock betalade jag två räkningar i morse. 10p till mig.

Tanken var idag dock att Alex skulle följa med mig hem, vi skulle panta lite skit jag har hemma och sen skulle jag muta henne till att diska. Hon får ett ciggpaket och lunch på stan om hon tar tag i mitt berg. Ja, hon har sagt ja. Så nu ska det bara bli av också.

Ikväll ska jag över till the granne och testa ett par jeans som ev skall bli i mina ägor. 500spänn för ett par clatex som knappt är använda, som jag fattade det som, är inte fy skam. Dock får jag väl köpa dom nästa månad.
Och jag är uppe i 15 arbetsdagar januari månad, så jag får en duglig lön nästa månad. Så jag kan börja spara pengar till my mans födelsedagspresent. Jag har knåpat ihop en idé. Men han blir ju trots allt väldigt gammal... Så jag skulle vilja fixa något spektakulärt... Får gnugga kunskapsknölarna och se vad dom hittar på.

Jag ska/har sålt mina första tavlor, i princip. När jag fyllde år 09 fick jag ett presentkort av Linn med framkallningar. 45 bilder i a4-format. Nu tog jag tummen ur och fixade detta. Så Linn skickade ett USB-minne, jag la in bilder och skickade tillbaka, hon framkallar och skickar bilderna. Hon framkallar via sitt jobb och tydligen hade personen som framkallat dom gillat bilderna väldigt mycket! Och frågade Linn om det fanns möjlighet att köpa några av dom. Linn förmedlade detta - och ack vad glad jag blev! Men då kommer nästa problem, vad ska man ta för summa? 100spänn per bild fick det blir. Hon var tydligen intresserad av iaf 3 bilder. Men med en sån liten summa kan man ju hoppas på att hon köper fler bilder. Mohaha!
I like it!

Imon börjar jobbet runt halv sju på morgonen och efter det naklas det Langos hos syster med nära och kära. Guuu så mysigt!
Haha.

En grej jag kom att tänka på i morse, när jag satt i lugn och ro runt kl 6, i tystnad och drack mitt kaffe var... Om.. Mina grannar som för oväsen omkring sig om kvällarna... Ja, dom härjar väl så gott som hela dagen fram till småtimmarna. Då vill iaf jag ha det lugnt och skönt och tyst omkring mig.. Då när jag går upp kl 6, eller som imon när jag ska gå upp kring halv fem-fem.. Borde det inte ge mig rätten att härja fritt? Morgonen är jag som mest aktiv, heh, mer än på kvällar iaf.. Dom har sina kvällsaktiviteter med att möblera om, spika och hamra, bråka, spela bajshög musik osv osv. Då borde väl jag kunna göra det på morgonen? Rent teoretiskt?

Och jag har inte träffat my man på evigheter känns det som... Buhu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0