Vilken-dag-det-nu-än-är-dagen!

Jag vart lite dagvild nu kände jag. Kan vara för att jag jobbar lite hipp som happ och inte får struktur på dagarna. Men nu börjar kroppen vänja sig vid att arbeta igen så jag inte är så otroligt sur om eftermiddagarna.

Igår var jag ledig. Vilket enligt tradition handlar om kvinnomys med mina utflugna damer. Julklappsbyte blir det också. Och jag fick så fina paket! Emma gav mig en nessesär med innehåll! Nagellack och hårgreja. Emelie gav mig sarkastiska drinkunderlägg ala 50tal. Och nått kakfat. Tyvärr utan kakor!
...dåligt.

My man och jag bytte klappar också. Han hade bara hunnit med halva biten än så länge. Vilket var ett skal till luren med en bild på, som jag tagit. Med Bosse på. Endast för att jag inte är så förtjust i hunden valde han det motivet. Rätt gulligt ändå.

Vad mer... Jag stör mig på särskrivning. Nått så grymt mycket! Ett mellanslag mitt i allt gör att ordet får en helt ny innebörd. Förstår inte folk det!? Bästa jag sätt var någon som skrivit "hem i från". Jag dog lite och tänkte på soph från gymnasiet som visade tydliga irritationer på särskrivning. Hysterin den kvinnan kunde utsöndra pga ett mellanslag har gått till historien. Så är det bara.

I helgen blir det nog inga vilda idéer. Jobbar lördag 10-13. Butik. Sen hem och laga mat och leka strandad val på soffan. Och titta på kvinnan och betjänten så klart!

Så så är det!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Lussebullar på kakfatet ;)

2011-12-29 @ 20:46:35
URL: http://www.blackantz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0