Tisdag

Igår arbetade jag min första arbetsdag efter 3 dagars ledigt. Kändes sådär. Men det gled på bra ändå. 16kr i dricks och en h-vetes massa pant. Go rik! Haha.

Överlag var påskhelgen trevlig. Fick ju spendera alla dagar med my man. Tjyvstartade redan i torsdags med att åka och titta lite på mässan och träffa folk. I fredags fyllde my man år och han vart glad över paketen. En höstjacka ala Sailor Jerry och en termoskaffebryggare. Sen begav vi oss till mässan rätt tidigt. Och åkte hem tidigt. På kvällen skulle vi in till stan på en föreställning anordnad av mässan. 70tals tema med världens lebbigaste sångare. Men just den här kvällen fick jag veta vem som är ens riktiga vänner, lite sådär.. Part one! Skulle få skjuts av en kompis, som lovat att köra till och från habo-stan. När han väl är i habo säger han att han Inte lovat att köra hem oss. Så vi skiter totalt i det. Att han inte sa så tidigare, att han ändrat sig, är inte mitt problem. Sen begär en annan 250spänn för att personen i fråga fick åka ändå. Som om jag bryr mig... Och begär sen istället 4 fribiljetter. Och där kom första utnyttjandet av vem jag råkar vara tillsammans med. Jag hatar sånt. Och ja.. Jag har inget över för personen i fråga.
Hur som haver, fredagen var trevlig trots fadäser. I lördags tog vi sovmorgon, drack kaffe i den nya kaffebryggaren! Sen ringde mamma lite otippat och fick för sig att titta förbi. Med ett påskägg. Guld! 2 påskägg på en påsk är inte illa pinkat!
Sen skulle jag och my man leka med forden. Vi kom inte så långt. Så vi fick en promenad och bytte bil, upp till mässan och lämna plåt och sen hem och ta det lugnt.
Här kommer part 2. Tanken var att vi skulle grilla lite hemma med lite vänner. Martina hade lånat ut sin nya grill för att vi skulle kunna ha besök osv. När vi ändå är på mässan skickar jag ett sms till min bror och frågar om han är kvar där. Han kom inte ens dit. Så frågar han om jag vill ha B's nummer. Jag sa nej, ni kommer säkert inte ändå så det spelar ingen roll. Och får tillbaka "Jag fick annat som kom ivägen" eller nått. Varför ringer man inte under dagen och säger att man inte tänkt komma, trots att man bokat in i det en vecka i förväg? Då kunde jag och karln hitta på något annat.... Jag blev inte ens arg.. Ledsen och besviken kan man nog säga.
Schysst!
I söndags gick vi upp tidigt igen, och samma visa där.. Begav oss till mässan. Jag köpte inte ett skit... My man hittade en vedervärdig jacka... fy... sen åkte vi hem relativt tidigt. Bjöd in svärmor på grillning och fixade fram massa käk och kött. Det var gött!
Sen var helgen över...

Nu är det återgå till det normala som gäller. Jobbar idag också, sen onsdag och torsdag och lördag.
I helgen ska my man ha massa kalas och grejer, så fredagen blir brutal städdag för mig. Woho...

Påsken i korta drag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0