Måndag

Varför jag skrev rövsmör i tidigare inlägg vet jag icke! Antagligen var jag bara äckligt jävla trött eller bitter. Eller både och. Vem vet...

Det har iaf hänt mycket sen sist. Har grävt djupt i den mosiga skallen. Jag har vissa saker som bara går och maler och maler. Och jag vet inte riktigt hur jag ska få buckt på det hela. Hur jag ska lägga fram korten på bordet utan att vara en hemsk människa, råka såra, och hur jag ska pussla ihop vardagen. Hur jag ska kunna pendla mellan två boenden, ta vara på mina vänner och en karl - samtidigt!
En vanlig dag kan innebära; Packa väskan, beroendes på hur långt jag ska så blir väskan tung eller normaltung, träna antagligen. Sen jobba till ingen som helst aning om när, se om jag hinner/orkar göra någon nytta efter jobbet... Åka till dit jag ska, säg skogen. Promenera i 20min med en packning som heter döda. Och sen hitta ett tomt hus då karln oftast är i garaget. Otroligt oviktigt vetande.
Men jag har hållt på såhär sen i augusti förra året. Och jag börjar bli riktigt trött och sliten på allt det här. Jag har ingen aning om vad som finns var. Jag är trött i kroppen efter allt slit. Jag är trött i huvudet av allt planerande. Jag har försummat mina vänner men jag orkar egentligen inte göra något heller. Antingen sitter jag hemma ensam, eller så sitter jag ensam i skogen känns det som. Men.. Jag tänker som så.. Är jag hemma, vill jag vara hemma.. Passa på att njuta av hemma-hemma. Men är jag i skogen vill jag ju umgås med my man. Men när han inte är där är det för omständigt för mig att åka iväg, så jag skiter i det, och jag kan inte precis bjuda dit någon heller, eftersom det inte är mitt hem!
Jag undrar om någon lägger märke till allt mitt slit, för att få en vanlig dag att gå ihop. Alla mina pengar som går åt på skit och slöseri. Dyra busskort osv osv.
Jaja. Jag är bara bitter. Men ibland vill jag sätta mig ner och gråta av utmattning och skrika lite.

I lördags tog jag en after work ala 4 cider tillsammans med Martina och Alex&co på Bishop. Det var nice. Och jag hade god lust att fortsätta. Men läget sa annat. Men det var ju helt klart bättre än inget!

Till helgen är jag ledig. Detta blir min 2a lediga helg för i år. Kul.. Två lediga helger på 15 veckor. Tur att jag är ledig fre-sön plus att jag är ledig fre-sön nästa vecka, när det är påsk. Jag har jobbat 3 påskar. Nu får det räcka.
Och nu till helgen blir det göteborg med my man, fre-lör. MadSin konsert. Han ville gå - jag betalade. Så generös är jag! Nej, det var en del i hans alla födelsedagspresenter.

Idag är jag trött och gnällig - precis som vilken dag som helst!

Kommentarer
Postat av: joss

sv: jaa håret slits verkligen mkt av att bleka mm :/

2011-04-12 @ 22:25:08
URL: http://sickbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0