Sjukhuvud

Precis så är det. Sjukhuvud!
Igår under dagen kände jag mig seg och lite halsont började smyga sig på. Har varit hängig hela veckan.. Men jag trodde det var brist på sömn. Feeeel!
Just nu sitter jag med närmare 38graders feber och en smärtande hals och ömma leder. Jag fattar inte att det ska göra så ont att vara sjuk. Har bajsont i höften och det värker ner i benen...
Så jag ringde och sjukade mig. Inget jobb för mig imon.. Hade tänkt jobba imon och sen ligga död hela tisdagen och hoppas på det bästa. Men så är inte fallet.
Under middagen höll jag på att svimma, så fick sätta mig och hämta andan. Sen var jag så skum i kroppen att jag inte fick ner någon mat.. Jag som var så sugen på tacos och det är så mysigt att äta vid ett bord, med en karl, med levande ljus.. Men icke. Käkade lite mer än halva, sen fick det vara nog.
Sen fick mannen så bajsont att han runt halv nio fick lägga sig, slängde täcket över honom, och nu sover han. Och har gjort i snart 2 timmar. Synd att soffan inte är så stor så jag kan kura ihop mig som en boll och lägga mig bredvig honom. Istället får jag sitta vid hans fötter, ensam och övergiven. Haha!
Sova är inte på tal om, för min del, trots att jag är seg. Gick inte upp förrän runt 13 idag tror jag. Så är inte sovtrött.. Jaddajadda.. Iaf, mor är så otroligt gullig så hon kommer och hämtar mig imon bitti och kör mig ut till Norrahammar. Det kommer byggarbetare till K imon, tidigt, så känns inte så lockande att vara här då. Plus att det är allt som oftast kallt här och jag gillar inte att frysa, sepciellt inte när jag är sjuk.
Kanske skulle ta sängen ändå... Hmm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0