Oh briljanta intelligens

Jag gillar folk som läser. Verkligen! Jag gillar att få.. icke igenomtänkta kommentarer. Nog för att folk kanske bara försöker vara snälla. Men jag kunde inte med att hålla tillbaka en strimma av skratt. I föregående inlägg, eller när det var, skrev jag att jag behövde skor och converse känns sådär. Ja, varför? För dom är hala... Jag hade converse hela förra vintern. Fodrade och förstora proppade med Mamma Lans raggarsockar. Varmt och skönt - med tanke på snökaoset som hägrade. Men dom är hala. Och jag har ingen lust att gå 1,5km i nedförsbacke i hala skor. Ja jag kan ju bara glida med, tänker ni säkert. Men så kul ska vi inte ha det! Rejäla skinndojjor med fet sula, fodrade och mastodontbra! Så ska det vara!
Converse som vinterskor är det sämsta man kan ha. Funkar så länge det inte fryser på. Men hur ofta fryser det inte på en vinter? Tåls att fundera på.

Blabla. Idag är det måndag och jag förtjänar att vara ledig. La mig runt halv nio igår - var dödligt trött. Vaknade 8,17 ( ja jag kollade på klockan ) och efter en stund petade jag på min man och frågade om han skulle jobba eller inte. Jag hoppades så klart på nej, men så kul fick man det inte. Men vi drack iaf kaffe ihop innan han drog. Och ack vad jag sovit. Det var bra skit. Så idag är jag pigg och glad och lagom skitig. Har inte orkat ta mig till duschen än. Har dock gjort en hel del nytta. Ätit frukost, plockat in mat till Boko, diskat, fixat i köket, vikt tvätt, tvättar osv.
I eftermiddag efter kl 16 ska jag ringa herr syssling och se om det blir kafferep eller inte.
Lövly dag!

Sen blir det jobb tisdag, onsdag, fredag och lördag.
Blir kvinnodate med Alex på fredag-lördag. Woho!
Annars är det nog inte så mycket mer som gäller denna veckan.
Hitta en jacka. Men that's it.

Kommentarer
Postat av: Isabell

Jag kommer köra med fodrade Converse skor i år, dem är så sköna! =)

2010-10-26 @ 09:49:53
URL: http://www.converse-skor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0