Söndag

Nu jävlar har jag avverkat mina 6 arbetsdagar för denna veckan och bara för att jag är ledig en dag på denna veckan så regnar det. Jag är trött så klart, men det är ju ganska vanligt för att vara jag.
Igår vart jag dock mindre söt i käften... Hela gårdagens planer gick och la sig i rännstenen och bajsade ner sig! Så jag städade i ren protest! Kunde inte sitta still, så vad gör jag oftast då? Jo städar. Det enda som saknades var en mopp så hade det luktat lite roligare.
Igår skulle jag få håret färgat. Något som bokades in för en sisådär 1½v sen. Men som i sista stund sket sig totalt av mest.. löjliga skäl tycker jag. Men tack och lov sprang jag på grannen och frågade om inte hon hade lust/tid att hjälpa mig. Hon skulle bara iväg och äta glass först sen skulle hon komma upp. Så jag fick mitt hår färgat till slut iaf. Tack Lollo!

Sen begav jag mig mot la stada. Satan i gatan vad jänkare det var ute. Trodde inte att en så kallad spontancruising kunde dra så mycket bilar. Förvisso stod dom bara stilla, och jag var aldrig över på attollen och tittade, men vad jag fick höra så var det oldies med sina barn. Men ändå!
Sen ringde Frida och frågade vart jag höll hus eftersom jag sett dom åka förbi. Så dom kom till Kålgården och jag gick ut och tjötade lite med dom.
Vädret var ju gudomligt igår, bara för att jag jobbade och alla planer gick och dog.
Så idag, äntligen ledig, skulle spendera dagen genom att äta glass eller grilla med Mr k. Vad händer? Det spöregnar. Och allt är Elas fel. Det har jag bestämt nu!

Imon är det måndag och då bär det av till Ullared. Tanken var att det skulle vara tjejgänget som åkte, men en karl lyckades lura med sig! Mer synd om honom än om oss iofs. Och Tant Ela ska ordna med mackor och grejer. Och jag ser mer fram emot dom än själva ullared. Men det är nog för att jag nyligen var där och inte har råd att köpa nått. Jag åker för sällskapets skull och för att det kan vara kul att sitta och titta på hur dom andra yrar runt och har sig. Hahaha.

Och på tisdag ska jag äta kinamat, igen, men med Ela denna gången. Käkade på chili tai med Johnny i fredags. Man kan aldrig få för mycket av konstig mat! Dock på tisdag blir det china palace.

Nu ska jag fundera över mina synder och spotta lite galla.
Nej, jag tror jag äter frukost istället, slipper hjärnan arbeta.

Skepp o'hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0