"Ska du ha barn?!"

En fråga jag fick igår på jobbet från en i receptionen. Jag stod som ett levande frågetecken och "Öh.. va?" så sa hon det igen "Ja, är det du som ska ha barn? Det var väl någon på städet som skulle ha det" så såg hon min namnskylt och "Nej oj, det var ju du ja, jag blandar ihop dig och E, he..he.". Först och främst.. Jag och E är inte så värst lika varann, kan jag inte påstå, receptionistens försvar var att hon inte sett på någon att hon skulle vara gravid, så visst, det är inte så jättesynligt än, men för det andra.. Jag har för i helvete gått ner en massa i vikt ju. Nog för att jag är fet, men kom igen... Kolla namnskylten innan du frågar något, om du är osäker! Och jag kan fortfarande inte se hur hon kan blanda ihop oss två.. Det enda vi har samma likadant är la jobbskorna.
Mindre givande!

Jag är hungrig och jag har ingen frukost hemma. Jag har prickikorven och smöret, men inte brödet... Ge mig maaaaat!

Jag ska slänga ut min balkongdörr. Bortsett från att den var trasig när jag flyttade in, så är det andra gången den pajar nu... Plus, att jag har upptäckt att jag ska inte ha något i mina händer. Jag ska inte hålla saker och ting. Mor fattar vad jag menar... Jag tappar allt. Vilket resulterar i att jag på en knapp vecka tappat mobilen en 2-3ggr redan. Jag bytte min mobil då den var totalt sprucken och hade fått en buckla i plåten, för att den åkt i golvet så många gånger, och fick låna mammas gammla. Den var skitfin, tills den kom i mina ägor. Den flagnar och den låter konstigt när den är på ljudlöst och bara vibraton är på osv.
Jag har slutat tänka på det så mycket, att allt jag tar i åker i golvet, men när min mor är i närheten reagerar jag mer på det för att hon står bredvid och fnissar. Det allra bästa är när man håller något i ena näven och rätt som det är flyger det ur näven på något mystiskt vis och fallar handlöst i backen. Det har hänt många gånger!
Ge mig inte ömtåliga glas.

På lördag är det Earth Hour. Vilket innebär att jag skall ha party. Så är någon intresserad av att titta förbi en sväng eller två är ni välkomna.
Mellan 20.30-21.30 är det bäcksvart i hemmet, dock.

Men mata mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0