Kort och koncist

Många gånger kan man ju spotta galla om sitt jobb för alla har vi någon gång träffat på något negativt som har med jobbet att göra. Men just nu vill jag mest lovorda mitt arbete och mina chefer. Som tänker ett steg längre inför sommaren och skall försöka göra sitt allra bästa med att hjälpa mig så min rygg inte går av för tredje året i rad. Detta skall utföras genom att jag de dagar jag jobbar endast skall gå 4timmar om dagen, och skulle det krisa sig för de andra att jag kan stanna kvar en timma eller två ändå. Men jag behöver inte jobba 6-8timmar om dagen, utan jag får mina 4 timmar. Vilket innebär att jag kommer att jobba 9-13 i princip varje dag.
Kan ni förstå hur gött det här känns?!
Jag var skitskraj för sommaren, och många har menat på att jag inte kommer tjäna så mycket under sommaren om jag ska jobba så lite timmar. Men det går på ett ut... Antingen jobba 4timmar varje dag sommarn ut, eller bli sjukskriven 2-3v i sommarn och inte tjäna ett skit. Då jobbar jag hellre de 4 timmarna och behåller min kropp.
Detta underlättar för både dom och mig. Skulle jag gå sönder blir det inte kaos för dom, och risken för att jag skulle gå sönder är inte lika stor.
Det var så sjukt snällt av dom att tänka så så jagvetintevad. Var beredd på lite hårda ord och "du är värdelös här om du inte kan jobba fullt ut, heddå!" men nej! I like it!

Idag blir det farligt värre.
Hehe.

Kommentarer
Postat av: Mor

Härligt stumpan!

2010-03-12 @ 06:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0