Tisdag

Idag är jag ledig. Dock hade jag inget kaffe hemma såhär sitter jag med huvudvärk och måttligt seg och längtar efter den där morgonkoppen med väldoftande kaffe... Jäkla beroende... Med lite tur vaknar Ela till liv snart och jag får springa över dit och sno lite kaffe.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer.. Men det återstår la att se.

Igår vart jag riktigt less. Det slår aldrig fel att man får den våningen man gärna inte vill ha. Under helgen fanns det 8 extra sängar utplacerade över huset. 6st av dom var på samma våning. Under hela förra veckan turades jag och Tina om att ha den våningen med alla dessa extra sänger. Så antingen skulle hon eller jag åka på att städa upp den våningen när alla reste. Cheferna försökte väl vara smarta och schyssta och delade upp hela den våningen. Det var ju bara det att dom delade det på 4 och 2. Så jag fick 4 extrasängar och en annan fick 2st. Resten av de som var där hade inga extrasängar. Det är rätt jobbigt att städa ett rum med tre sängar som skall bäddas, och har man då 4st sånna rum är man rätt mör i kroppen sen. Till råga på allt var jag inte på humör alls. Jag kan inte påstå att jag var sur eller grinig så sätt.. Jag var.. Ledsen. Det var en rätt tråkig dag. Och mitt humör hängde inte med. Jag pratade först en hel mening när jag kom hem och mötte grannen utanför huset. Då var klockan halv fem på eftermiddagen. Ögonen gick i kors av trötthet och hjärnan var överhettad av allt grubblande.
Trots att jag försökte lösa alla mina tankar kan jag inte påstå att jag blev klokare av de svaren jag fick...
Men jag får väl ge upp helt enkelt och ge efter. Sopa det under mattan för att sedan överrösa mig själv i det hela, som alltid.

Jag insåg även hur respektlösa en del människor är. Ungdomar som går på bal tex! Man kommer gåendes med sopsäckar och dom flyttar inte på sig. Man kommer gåendes emot dom, dock tomhänta och ska bara passera förbi dom, och dom plöjer på som aldrig förr. Det slog mig även igår, vilket idioti det där är egentligen; Bal. Dyrt och värdelöst. Där ska alla sitta, uppklädda och fina, supa som idioter och låtsas vara trevlig med allt och alla för det är sista stunden med de man gått i samma klass/skola med... Om man inte brytt sig under 3års tid, varför ska man helt plöstligt göra det en vecka innan man slutar skolan?
Nej, jag ångrar inte att jag aldrig var med på min bal eller på min student och allt därtill.

Ja, jag är lite smått vrång idag, men det har nog mycket att göra med gårdagen att göra och kaffebristen. Men hey, jag bryr mig faktiskt inte.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Vet inte hur du överlever tills nån annan vaknar. Bra start för att förstöra dagen, hoppas den blir bättre! :)

2010-06-01 @ 10:13:36
Postat av: Eruuka

Ja är det inte fantastiskt så säg :D

2010-06-05 @ 13:39:45
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Med risk för att få spö av dig, kaffeknarkarn - studenten var bland det bästa som hänt mig i mitt liv! EVER! Fast det kan ju också bero på att jag gillar min klass åsådär.. ÅAH! Jag vill tillbakaaaaa

2010-06-06 @ 10:21:57
URL: http://highschoolhellcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0