Sen sist...

...Har jag avverkat en hel del grejor. Jag sprang ner på stan och mötte upp Tina. Vi gick runt i över 4 timmar på stan och försökte hitta lite kläder. Vi skulle först och främst bara mötas för att äta glass och tjöta skit. Men jag fick idén att kolla lite affärer, för nöjets skull. Och Tina är inte svår att få med sig! Hon köpte ett par jeans och två långa linnen, sen var hennes vecka gjord. En annan hittade inga jeans... Men är man ett fatass så är man.
I torsdags när vi jobbade, och hade bytt om, så frågade jag Tina om det var hennes nya jeans hon hade på sig, vilket resulterade i att hon började vrida och vända på sig och "Ah, kolla. Snyggt va!". Go Tina!
Så..Vi tog glassen i torsdags istället.

På onsdagen skulle jag till barnmorskan... Nej, här blir inga barn gjorda! Men jag hade bokat av mitt cellprov typ 3gånger för att jag bangat ur. Så till slut fick jag pisk av Ela och hennes barnmorska när jag var med Ela på inskrivningen. Men jag avskyr vårdcentraler och läkare och allt vad det innebär. Att någon skulle rota mig i skrevet är inte det som skrämmer. Varför jag har sån skräck vet jag inte... Men då fick jag träffa barnmorskan en gång innan det var dags. Så jag körde på stort och gjorde både cellprov och vanlig undersökning på en gång. Allt så bra ut. Så nu vet ni det! Haha! Nu är det bara att vänta svar från cellprovet... Tack och lov hade jag Ela med mig, och ja.. Jag höll henne stenhårt i handen hela tiden. Berättade även att jag har skräck och visade även hur skakig jag var i kroppen. Jag gillar förstående läkare och inte dom som "äh skärp dig, det är inte så farligt!" Och det var inte så farligt... Men har man skräck så har man.
Berättade detta för min moder igår, och hon har ju vart med förr, så hon förstod precis vad jag snackade om. Hennes hand har blivit utsatt för mycket! Tror jag bet i den en gång... Dock, mor hade aldrig haft cellförändringar - vilket ökar mina odds mot det positiva. Hon och jag är likadana fysiskt som psykiskt.
På onsdagskväll åkte jag och my man till Parken med hans mormor och tittade på bilar och folk.

Torsdag; Jobb - Glass/Tina - Powernap - Bishop. Kort och gott. Jag, my man, Tina och Bubbis trillade in på Bishop runt 18 för att njuta av sommarvärmen, solen och billig alkohol. Satt där till 23 ungefär. Det var nice. Det kommer göras om igen, och igen och igen. Hehe.

Igår, fredag - midsommarafton. Blev inte som beräknat. Tanken var ju att åka ut i skogen och grilla i Ela och Mattias sommarstuga med lite annnat löst folk. Men mor och Knutte var nere i Vaggeryd hos några vänner, med vagnen, och det var väl närmare 70pers där. Så jag frågade om det fanns möjlighet att komma ner på kaffe, vilket det gjorde. Så vi åkte dit någon gång på dagen och hade inte tänkt stanna där så länge. Men halv nio på kvällen kom vi därifrån! Och mamma var så söt som inte gick på vinet förrän vi åkte därifrån. Tur att någon hade lite hyffs i kroppen iaf! Men men...

Idag vetetusan vad som sker, men det märks väl.

Imon är det någon marknad utåt Ödeshög som ev skall besökas.
Och till veckan verkar det fortsätta med vilda planer.
I like it. Och jag gillar mitt liv och jag gillar tillvaron och jag gillar vardagen.
Bra skit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0