Onsdag

Jag gillar att moder jord ser till att solen visar sig när jag är ledig. Igår och idag är det strålande sol. Idag har jag dock inga som helst planer för dagen, mer än att leka med Linn igen på något vänster. Ikväll blir det nog en visit i Parken dessutom. Men jag måste hem och hämta kameran. Glömde den igår.

Hela dagen igår spenderades med att tjöta skit med Linn. Började med en kopp kaffe, en snabbtur med Bo, A6, stan - där jag äntligen fick tag i en bh för 259kr... Och då tillhörde den dom billigare varianterna. Usch. Sen åkte vi till Lekeryd och käkade glass och satt i solen och tjötade, i sådär 20min. Grattis till mig som lyckades bränna mig på den stunden. Sen åkte vi hem till mig och jag färgade Linns hår. Sen vidare ut till Bankeryd och fikade med The man, i hans garage.
Vi stod ute en snabbis och en fågel av nått slag skrek och skrek och skrek. Jag och Linn tittade oss omkring, sen på varann, och "vaf.. är det där?" jag tyckte det lät som en hes fasan av nått slag. Gubben min sa att det var en stor fågel som brukade härja runt där. Dock fick vi aldrig se den... Men det lät sjukt konstigt!
Efter det åkte vi och plockade upp Linns far på hans jobb, sen hem till dom i Huskvarna, där vi belamrade gräsmattan och den här gången slapp vi bli överkörda av gräsklipparen. Begav mig därifrån runt halv nio ungefär.
Man kan aldrig få nog av sånna heldagar.
Så, jag hoppas att ni antecknar febrilt av vad jag har gjort av min lediga dag!

Jag förstår inte detta.. Men gula bilar måste vara något sommarfenomen... Aldrig är det så mycket gula bilar som på sommaren. Och ja, jag har tänkt på detta tidigare, och gick då i vintras och reflekterade över att alla dessa gula bilar inte existerade. Så, att slå när en gul bil kommer är helt enkelt ett sommarnöje! Ett nöje som jag iaf verkligen gillar.

En annan grej som jag reflekterat över är hur otroligt tråkigt det är med matlagning och fantasin omkring den. Värdelöst! Många gånger tycker jag det är synd att jag inte ärvt min mors intresse för matlagning och allt därtill. Som konstiga recept, leta recept, engagera sig i att göra nya saker, och framförallt kunna laga mat över huvudtaget.

Imon skall jag till tandläkarn och bli fattig. Avsluta min rotfyllning som inte hjälpt ett skit. Så jag ska bara be dom slipa ner tanden på insidan, och mellan framtänderna, så jag inte går emot den, för att se om den lugnar ner sig. Dom har vart inne och rensat och grejat jag vet inte hur många gånger, men inte hjälpt. Så känns mest onödigt nu.

Nehe.
Go frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0