En annan dag

Idag började dagen med att bli brutalt väckt men fick kaffet serverat iaf. The big bad boss skulle iväg till sjukan på operation kring tidigt på morgonen. Och jag hade inget bättre för mig ändå, så jag gick upp strax efter halv åtta i morse. Drack upp mitt kaffe, käkade min frukost, segade, fick flipp och blev rastlös alabama och städade. Runt halv elva-elva var mr redan klar och G hem, så vi åkte och käkade glass i stadsparken och Bosse hade god lust att käka upp alla små barn som sprang runt skrek. Inget mig emot.. Men deras föräldrar hade väl inte blivit lika glada som både jag och Bosse.
Fördelen med Bosse är att inga ungar vill klappa honom. Han är en otroligt go och snäll hund. Och trots att jag verkligen inte gillade honom innan, så tycker jag nog allt om den lille hårbollen. När han är snäll.. Och sover.. Och inte klättrar på mig.

I helgen på jobbet, som förövrigt var den värsta helgen på evigheter, så var det någon form av hundtävling i stan. Och eftersom vi har tillgång till att låta hundar bo på jobbet så var det väl närmare 20-30rum som bestod av så kallade hundrum... Och det var ju inte bara en hund i rummen, minst två!
Och igår såg jag en Bosse-hund. En vit stor brutal grej. En kollega satt i söndags "Jag blev påhoppad av en såndär äcklig pitbull igår" som sedan visade sig vara "Jag snörade ihop sladden på kablen, så kom den gåendes emot mig så jag slängde till med sladden för att skrämma iväg den, då ryckte den till och lät jätteäckligt"... Konstigt att en hund reagerar när man slänger till med en sladd! Och förövrigt är det ingen pitbull...
Jag är själv ingen hundmänniska, jag föredrar katter. Men seriöst... Jag tänker inte ens kommentera det där för det är så satans löjligt!

Denna veckan hägrar endast jobb på torsdag framöver. Jobbade igår. Sen ledig i 4dagar, sen börjar sommarschenat. En sommar som såg lugn ut lär bli pannkaka.
Tjoho..

Nu ut och leka med Tina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0