Suspicious mind

En väldigt händelserik vecka ligger i bagaget nu. Flytten gick som sagt rätt smärtfritt. Lägenheten i sig är dock inte smärtfri. Igår var jag på Nkbo och valde tapeter till sovrummet. Jag försökte även slåss för att få det iordning i vardagsrummet också. Det ser hemskt ut... Alla fläckar och rutor som är, är för att puckot som bodde här innan har rökt inomhus. Plus att han har skruvat upp saker utan att förborra och pluggat så väggarna faller i sär när man tar ut en skruv. I vardagsrummet, i ett hål, satt TRE skruvar och två pluggar. I ett och samma hål! Så det hålet är rätt stort. I ett annat hål låg "bara" 2 skruvar och en plugg.
Herregud. Men Nkbo ville inte... Inte förrän en målare har vart och sagt sitt. Som även ska täppa igen hålen, men alla fläckar då?
Blä....

Helgen var rätt crazy den med. I lördags fyllde Tina år. Hon var iväg och hade kalas på dagen, och var ölsugen och rätt jättesur. Och hon blev inte gladare för att jag sa åt henne att vi skulle sitta här och ha en vit helg. Men det blev genast lite bättre när hon kom hit. Bordet i köket var belamrat med packet och varsinn kaka till oss. I hennes kaka satt även ett ljus. Ack så glad hon blev. Sen drundrade Kjell in och hittade på lite lögner så Tina blev ännu mer irriterad. Vi satt i soffan i lugn och ro och tjötade. Så kommer Johnny och Arne. Johnny hävdar att han har en present till Tina där nere i bilen. Så han lyckas få med henne ut. Jag och Kjell samlar ihop alla hennes prylar så när vi kommer ner ser hon rätt förvånad ut. Så var det bara att hoppa in i bilen och man kunde se skräcken frodas i Tinas ögon. I bilen får Kjell för sig att Tina ska ha ögonbindel, så vi drar runt hennes halsduk runt huvudet på henne. Hämtar upp folk, som inte får prata, åker omvägar och skriker, slirar och har oss. Tina är helt förskräckt. Väl framme i metropolen Månsarp följer jag Tina upp, sätter henne i soffan och där får hon sitta en stund. Jag hoppar upp på ryggstödet bredvid henne, Arne tar en öl och är beredd framför nyllet på henne, alla samlas, och ingen får säga ett ord. På tre drar jag ner halsduken för hennes ansikte, alla skriker, Arne öppnar ölen cm från hennes ansiktet och fy farao vad rädd hon blev, och helt skakis. När det värsta lagt sig så kommer en "åh" så tittar hon runt på folket. Bredvid henne sitter Bubbis och ett mer... konstigt Åh kommer ur hennes käft, när hon får syn på honom. Sen blir det sprit och öl i mängder!
Sen drar vi iväg ett par stycken av många olika anledningar. Och gjorde snöänglar i bankerydsrondellen och haborondellen.
Men vad jag ska försöka tänka på är att inte vara spontan på fyllan när det egentligen bara är barnsligt. Men vad som kommer ur min käft när jag blir förnärmad och förbannad kan jag dock inte rå för, och det var mest ärlighet som trillade ur där. Usch! Jag blir sur bara jag tänker på det!
Det var en bra kväll trots allt. Var hemma runt 4 på morgonen och hade allvarligt snack med Linn. Behövde avreagera mig och hon är så gott som jämt vaken så det var bra skit.
I söndags var jag nere hos grannen och drack kaffe och tjötade skit. Blev uppäten av hennes hund och fick se en mycket skum mal... På eftermiddagen kom Marie på besök, utan Alva, så det gick att prata ordentligt. Haha.

Den senaste tiden har det även blivit mer och mer hålligång i luren. Skumma sms som trillar in och saker man inte förväntade sig. Saker som får mig att höja på ögonbrynen och undra vad fasen händer nu, och saker som gör mig rörd. Som Linn på msn i herromdagen, helt random appropå ingenting skriver "Josefiiiiiiine! Jag saknar dig" sånt gör mig glad! Emelie skickade ett hysteriskt långt "ursäkta mig"-sms i lördags. Otippat. Men det är därför jag gillar mina vänner och det är väl därför jag är vän med dom... Dom ger tillbaka. Dom tar inte bara.
En del saker förstår jag mig dock inte på... Men det är nog ingen idé att försöka förstå sig på dom, eller ens bry sig.

Förkylningen börjar lägga sig. Men jag är fortfarande inte riktigt hel i käften. Jag vill kunna hugga och äta normalt! Ska till tandläkarn imon, får se vad som sägs då.
På lördag blir det road trip till Kalmar med lite tur. Fylla och galenskap. Jag och Tina ska försöka övertala herrarna om att vi ska få sitta fram och störa chauffören. Mest för att hon och jag ska få partaja lite utan att en viss herre hänger runt halsen på henne, och för att vi ska få vara galna ihop. Så dom kan gott hålla sig i skinnet tills hemvägen med att klänga på varann. Och som vanligt blir det la jag som får hålla chauffören sällskap, eftersom jag aldrig sover. Det har hänt en gång, och det var nu i höstas när vi åkte hem från Gisleparken.

Förövrigt så tog det inte alls lång tid att gå bort till det så kallade centrumet. Lite svårigheter pga snön bara.

I eftermiddag ska fröken Tina hit och då ska vi kicka ass! Nej, det ska vi inte. Men jag behöver en stor fet spark i röven så jag börjar packa upp alla mina kläder.. Ordnat kaos i sovrummet. Men garderoberna är så skumma så jag vet inte hur jag ska få ihop det, och då är det lättare att bara skita i det.
Och om någon sitter inne med en extra Nokia-laddare så vill jag gärna ha den. Har tagit sönder den andra i ledet nu...

Hmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0