Substitutdörr

För ca en timma sen som två herrar och snodde min balkongdörr. Jag var bombsäker på att dom bara skulle ta rutan på nått osmidigt vänster.. Men nej, dom slog loss hela dörren och gick iväg. Så just nu består min så kallade balkongdörr av ett blått skynke. Jag var även bombsäker på att jag skulle få ha det såhär över helgen. Men dom ska komma tillbaka runt 12. En hel dörr! Äntligen. Balkongdörren är seg att stänga, så man måste i princip slå in den, vilket inte har kännts sådär lockande med tanke på en trasig ruta. Så nu är det bara tapeter som saknas och att hatthyllan skall sättas på plats.
Igår kände jag mig så kreativ att jag slängde upp lite tavlor. Så i köket pryder som vanligt Nova och Alva vid köksbordet. Vilket påminner mig om att framkalla en ny bild på Alva. I hallen hänger 3 bilbilder. Nu har jag en tavla över på en bilröv som jag inte riktigt vet vart jag skall göra av den. Ett senare problem.

Igår hakade jag på Kjell till garaget. Jag tog med mig kameran. När jag efter ett tag sa "Man behöver ju inte åka enda ner till bilkyrkogården ju.. Räcker ju med att traska hit" så fick jag en ond blick. Men det var rishögar. Men nångång lär dom väl rulla. Det var rätt givande, faktiskt. Speciellt när man får se två småpojkar slåss med en skruv eller vad det var, i närmare 2 timmar.
Arne tittade förbi då han skulle hjälpa mig att forsla lite skit, men slutade med att han fick lägga sig under bilen och vara en hjälpande hand där ett tag.

Idag vankas besök hos mami. Sen möta Tina och sen hem hit och härja loss. Städa ut bilen till imon och sen slappa. Och imon blir det farligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0