Måndag

Ny vecka, nya möjligheter, nya äventyr. Nej inte riktigt. Däremot börjar jag jobba på onsdag. Inte så speciellt lockande, men känns bra att komma igång med vardagen igen. Nej det gör det inte! Jag gillar att sitta i min soffa och gäspa igenom dagarna!

Jag har ont så gott som överallt. Blåmärken som är typ.. Bruna. Jag var bombsäker på att det som var på vänsterknät var smuts. Men när jag nyss duschade bort mina synder så satt det kvar på knät... Så mina knän är skadade som sjutton, bulor och blåmärken, smalbenen är det rivmärken på, och så klart en massa blåmärken. Sen har jag ett blåmärke baktill på axlen och ett på överarmen som jag fick av bror i present.
Det kom till i fredags när vi satt vid black jack-bordet på Ztyle. Bror säger "Åh ja just det, jag har ju inte gett dig några blåmärken på väldigt länge, så här har du ett!" knytnävslag på armen och sen nöp han tag på samma ställe han slog på. Det gjorde ont. Sen har jag ont i höften. Nysa som brukar vara så skönt är ingen hit just nu.

Alla andra måste ha kommit till och från Kalmar på nått vänster. Och lyfta däck är bannemej så mycket smidigare på fyllan än när man är nykter. Det var en hysteriskt tokig kväll, och ibland kanske man skulle vara lite mer pryd än vad man är... Och tack till mamma som alltid hjälper till så gott hon kan, även när hon är en bra bit ifrån.
Tinas hår förfall i samma takt som fyllan blev värre. Och chauffören och en till stälde sig och pissade på Ölandsbron.
Det var galet. Och riktigt kul trots omständigheterna.

Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Ska ner till grannen och titta till hennes katt snart, måste bara få i mig mitt kaffe först.

Skepp o'hoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0