Gör om, gör rätt

Man kanske skulle byta bana inom arbetet och kanske göra nått smutsigt. Inte i den formen som många nu tror och fnissar lite försiktigt åt. Men ett kön jag verkligen inte förstår mig på så är det fruntimmer. Igår blev kvällen inte riktigt som beräknat. Jag följde med ut i finbil och grejer. En annan finbil krånglade, så den behövde lite hjälp. Sagt och gjort. Jag är inte sen med att hjälpa till. Jag kan inte ett jäkla smack, men jag tycker det är kul. Vi var en del människor, men ändå inte många som puttade ut åbäket ur ett garage. Sen kunde vår chaufför inte få dit luftfiltret... Så jag gav det ett försök, och lyckades. Inte för att det var så speciellt krångligt eller ens någon merit över huvudtaget. Men nån som är lite smådragen och träffar ett litet litet hål, det är imponerande, när en nykter person misslyckas. Sen hade fruntimmrena som satt i bilen pajat rutan igen och där måste jag säga att jag är imponerad, för den lyckades jag också få till. Men det är säkert inte heller en merit över huvudtaget. Men som sagt, jag kan inte ett smack om bilar. Så nu har jag olja under naglarna och luktar mest skunk.
Nu vankas jobb.
Hej energidryck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0