And the road begins to rip

Igår var en riktigt hemsk dag. Sen kvällen innan satt det taskiga humöret kvar. Det blev lite för mycket. Så igår hade jag egentligen behövt gömma mig under täcket hela dagen. Men icke.. Det var jobb. Efter det åkte jag till min förra lägenhet som var tänkt att flyttstädas. Men där var det inte ens tömt... wo..ho... Så jag städade ur badrummet och dammsög mitt förra sovrum. Gick inte att göra så mycket mer och med tanke på hur taskigt humör jag hade, hade jag ingen större lust att vara kvar.. Åkte hem till mamma för att få lite positiv energi (ja jag ser ironin) och vänta tills Knutte slutat jobba. Efter det var humöret bättre. Mamma är bäst. När Knutte väl slutat jobba for vi upp till Mariebo och slet ner tvättmaskinen. Något som gick bättre än väntat. Och likaså att få upp den här. Så nu har jag en tvättmaskin! Runt halv åtta på kvällen landade jag i soffan och kunde ta igen mig. Hade skallebank alabama och hungrig. Fick med mig mat från mor som jag slängde i mig. Inte allt så långt efteråt bonkar det på dörrn, då kommer Ida upp med min dammsugare hon lånat och jag följde med henne ut med hunden.
Sen kom, vad jag tippar på iaf, en av alla dessa galna grannar på sin fyrhjuling. Jag hatar den. Så ack vad han skulle få pisk om jag hört den under natten. Men jag slapp. Men det hade vart kul att slå någon. Tur i oturen kan man la se det som då.
Fick igång min 70tals lampa. Den luktade fisk i förra lyan. Men nu när det är bättre el, ny kontakt, så tänkte jag att det borde funka. Men nej.. det började lukta fisk i hela lägenheten. Jag var bombsäker på att det var de nya tapeterna, men det var lampan. Får testa att diska ur glaset och se om det gör någon nytta. Jag vill ha oranget ljus i köket, det ser så.. skumt ut. Oranget i kök, blått i hall, vad ska man ha i sovrummet? Den röda ljusbollen kanske? Hahaha.
Nä, nu ska jag snart bege mig ut i skylan och åka och jobba.
Äntligen får jag träffa Tina! Oh! Woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0