The träd-lek

Dagens horoskop "För din del är glädje idag knuten till aktiviteter med vänner eller kanske någon intressegemenskap. De flesta verkar mena att helgen handlar om fest." Kan ju faktiskt vara som så att det råkar vara väldigt sant. Vänner blir det idag och imon och intressegemenskapen borde la vara alkohol. Tänk att lite sömn och en enda liten textrad från tant Erika kan få det att sprätta som sjutton i öltarmen. Till råga på allt ligger jag en helg efter, eftersom jag av någon outgrundlig anledning fick för mig att vara nykter förra helgen. Just då var det ett smart drag. Men nu när man lyckats sova ca 10 timmar, pratat med bror på morgonen och kaffet smakar mumma, ja.. Det är då det oftats rycker till.
Jag var på visit hos mami i.... onsdags, men hon skulle iväg på praktik så hann bara prata strunt med henne i en halvtimma. Men fy.. Det är alldeles för längesen jag både pratade och såg henne. Skärpning Josefine! Måste ta mig dit i kommande vecka. Snortidigt och förgylla hennes dag.

Igår hade Tina väldigt kul åt min trötthet. Hon sa att när jag vred på huvudet hängde ögonen inte med. Sen kände jag att dock gick i kors emellan åt. Nej, för vissa människor är inte det bara nått man säger "öh jag är så trött så ögonen går i kors" för min del går dom verkligen i kors. Det är rätt obehagligt. Nej, det är kul!
Jag började gårdagen med att skvätta handkräm över Tinas vagn. Hon undrade vad jag höll på med, när hon sen insåg att jag inte märkte vad som hände hojtade hon till. Det tog en stund innan jag fattade vad jag höll på med. Sen fick Tina utbrott på lunchen. Sen höll jag på att dö på väg till Bolaget när en istapp dundrade neråt och var bara en knapp meter ifrån att kyssa mig i skallen. Tina drog efter andan, en bit bakom gick två tjejer som drog efter andan, jag vek mest undan och försökte skydda skallen. Sen tog det knappt 2 sek tills det blev nått roligt av det hela. 10spänn på att jag kommer dö när jag skrattar. När Tina ligger på dödsbädden ska jag berätta en rolig historia för henne, involverandes en minigris ala negergris och en annan liten filur; two in one - koncept.

Ja, ikväll är det tacos som gäller. Återigen jag och en massa par. Bror med tös, grannar som är sambos, grannar som är ihop med varann, andra vänner med sina töser. Osv osv osv. Och jag. I vanlig ordning. Ja, sen kommer ev Arne också så då är det han och jag som står utanför, så vi hittar väl ett zalladshuvud att fnissa åt.
Mindre spännande att Tina jobbar apsent ikväll... Då kan inte hon vara med.

Igår var jag och inhandlade lite alkohol. Jag lyckades få med mig starköl och starkcider. Dom där som ligger på 7%. Jag tänkte "Mer sprit, mindre flaskor = Billigare?". Sen fann jag en skum öl med en döskalle på där det stod Hot Roddin' Lager på. Den flaskan skall sparas! Hmm.. Undra vart mina flaskor är som inte fått se ljuset på ett år.

Sen tänkte jag lägga in Ebert här, men den fanns inte på tuben. Så...
Ni får låtsas helt enkelt att den underbara majs-låten ligger här.
Och Emma, jag tar förgivet att du reagerar på rubriken.
Joddiladiho!

Kommentarer
Postat av: Emma

:D klart jag gjorde!

2010-02-26 @ 23:46:44
URL: http://emmlala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0