På främmande plats

Ibland känns det så. Och allt mer oftare nu för tiden. Jag trivs inte i Norrahammar... Det var sådär kul att kliva ur bilen och vinka bajbaj till my man, som skulle åka hemåt för att.. Inte göra någonting. Så nu sitter vi i varsinn soffa på två olika håll och gör... Ingenting. Jag hade lite grejer att fixa med hemma så var tvungen att åka hem. Och lär inte träffa my man förrän på torsdag.

Igår var en intensiv dag! Började med att my man ringde JRAB kl 11 ungefär. Det vart stopp i hans avlopp ett tag och innan hans operation var det ingen idé att stöka för mycket med det. Då vi hade hoppats på att spolningen som hans far ordnade skulle räcka. Så var inte fallet... Så sagt och gjort, han ringde Jrab. Han sa då att det kanske är svårt för en lastbil att komma ner på hans lilla väg men chauffören kanske kunde avgöra det bättre. Runt 12 kom en lastbil. Chauffören kom upp till huset och sa "Fixa lite grus så är det inga problem". Sagt och gjort, igen. Gruset kom. Lastbilen åkte neråt. Lastbilen fastnar. Lastbil drunknar i snön. Skit... Chauffören försöker greja med avloppet från där han står iaf, medans jag och my man åker bort till Brogår'n för att se om dom kan komma med en hjullastare och dra loss lastbilen. Dom skulle komma och hjälpa till. Vi åker tillbaka och jag ska meddela chauffören - vilket resulterar i att jag får hjälpa honom att trycka på lite knappar istället för att sitta i bilen och värma mig. Han fick rent avloppet. Woho! Ett problem ur världen. Jag får sätta mig i bilen med my man (som flyttat på sin bil för lastbilen skulle kunna vända på hans "parkering", men kom aldrig så långt). Efter ca 30min kommer hjullastaren med 2 gubbar. Drar loss lastbilen. Åker iväg och lastbilen står still. Jaha? Efter några minuter kommer dom tillbaka med en jäkla kätting och drar lastbilen upp hela vägen till den stora vägen. Allt detta tog närmare en timma. Kl 15 ungefär var jag och my man innanför dörren igen. Lagom nedkylna och lagom hungriga, då vi inte ätit frukost. Lövly...

Vad gjorde vi idag då? Åkte till Briljanten och köpte en tårta och gav till Brogår'n som tack för hjälpen. Den såg god ut!

I november månad jobbade jag bajsmycket. Fick mindre lön än jag förtjänat för dom timmarna och 900spänn gick till matavdrag. Jag hatar det där... Inte en chans att man äter för 900 på en arbetsplats. Vi hinner ju knappt gå på dass så hur ska vi hinna äta? Idotiskt påhitt det där.
Ännu surare är det att jag inte kan njuta av pengarna... Jag får betala räkningarna och köpa min mat och de julklappar jag ska köpa och present till mor. Sen får allt annat läggas undan så jag klarar nästa månad. Jag hatar december...

Förövrigt håller jag nog på att bli sjuk. Körd i halsen, tung i huvudet, och frusen.
Så bara för det ska jag unna mina öron en tvätt. Inte för att det har med varann att göra. Men dom luktar skit. Så kanske inte Tina spyr på mig imon.
För imon får jag jobba! Ha-HA!

Kommentarer
Postat av: Tina

Den

Öron stanken. Phuuu. Tur är väl att de värsta va senast. Go get som

Freshly fresh ears

2010-12-14 @ 18:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0