2010: Slutet gott - allting gott

Lite så är det faktiskt. Som alla andra tidigare år blir det en årssumering. Och som alltid blickar jag tillbaka på året, slutet av förra året, för att se vad jag pysslat med.
Det här året började som en skopa skit, på sätt och vis. Det var ju det där med tanden. Januari månad flyttade jag till Norrahammar och tog ett kliv i rätt riktning. I februari hittade en lite karl mig och lyckades på något vis lura över mig på kaffe en kväll efter jobbet. Sen dess har vi i stort sätt umgåtts varje dag. Jag ångrar ingenting. Och det var början på en ny resa i mitt liv, som fortskrider än.
I love it!

Jag trodde seriöst aldrig att ett liv, mitt liv, kunde ändras så kopiöst jävla mycket på bara lite kaffe. Och det här har nog varit bästa året i världshistorien.

Jag hittade mannen i mitt liv. Lagom till jag började tröttna på supalivet och hade en härlig ursäkt att fimpa flaskan, och ta det lugnt istället. Jag slipper sitta ensam hemma om dagarna och jag har någon att dela mitt liv med. Jag har någon att prata med, jämt. Jag har någon att bolla idéer med, någon att avreagera mig på, någon som tröstar mig - jämt.
Josie vs Livet: 1-0.

Egentligen har det inte hänt så supermycket detta året. Mer än att jag är så jävla glad och vardagen känns lättare. Jag jobbar som vanligt, umgås med mina små söta vänner, jag har min skara kvinnor. Jag var iväg på lite bilhärjande i somras. Osv osv.
Jag trivs med tillvaron och jag hoppas att det bara blir bättre.

För ett år sedan låg jag tvärdäckad i soffan. Svullen i ansiktet och febrig och hemsk.. I år sitter jag i köket hos my man ute i skogen. Han lagar mat och svär, jag tittar på.
Nej, det trodde jag aldrig.

Hej då 2010 och jag väntar med spänning på vad 2011 har att erbjuda.

Gott nytt år på er!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Desutom var din karl väldigt trevlig :)

2011-01-01 @ 11:42:29
URL: http://www.blackantz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0